فونیکسریمکسبهتام

رگولاتور ایمنی آمریکا خواستار شد

نصب سیستم جلوگیری از برخورد در خودروهای سبک

عصر خودرو : مقامات ایمنی آمریکا از خودروسازان خواستند نصب سیستمهای اجتناب از برخورد را که به کاهش تصادف از عقب کمک می‌کند، در همه خودروهای سواری و باری جدید آغاز کنند.

نصب سیستم جلوگیری از برخورد در خودروهای سبک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایسنا، کمیسیون ملی حمل و نقل آمریکا در یک گزارش 63 صفحه ای اعلام کرد بر اثر وقوع تصادفات از عقب، سالانه حدود 1700 نفر کشته و نیم میلیون نفر مصدوم می‌شوند اما در صورت مجهز بودن خودروها به سیستمهای اجتناب از برخورد، تلفات انسانی ممکن است کاهش پیدا کند.

    سیستمهای اجتناب از برخورد از رادار، لیزرها و دوربینها برای تشخیص احتمال برخورد با خودروی جلویی استفاده کرده و به راننده هشدار می‌دهند یا به صورت اتوماتیک ترمزها را بکار می‌اندازند.

    طبق گزارش این کمیسیون، فناوریهای اجتناب از تصادف کنونی برای خودروهای سواری و باری مزایای واضحی را نشان داده اند که می‌تواند تلفات تصادف خودرو از عقب را کاهش دهد با اینهمه کارهای زیادی باید انجام بگیرد که به بکارگیری این فناوریها در همه نوع خودرویی سرعت ببخشد.

    بررسی‌ها نشان داده است از میان 684 مدل خودرو در سال 2014، تنها چهار دستگاه سیستم اجتناب از برخورد را به عنوان یک ویژگی استاندارد داشتند. این سیستمها اغلب به صورت آپشن عرضه می‌شوند که می‌تواند خودرو را گران‌تر کند.

     کمیسیون ملی حمل و نقل آمریکا که در 20 سال گذشته ده‌ها توصیه درباره اجتناب از تصادف منتشر کرده، از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا درخواست کرده است در ارزیابی‌های ایمنی خود از طراحیهای جدید خودروها، رتبه بندی کارایی سیستم اجتناب از برخورد را لحاظ کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط