فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی‌ بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم

اتصال آزادراهی سبزوار به ‌مشهد‌

عصر خودرو :مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد روز آینده آغاز می‌ شود، گفت: با احداث این مسیر شاهد کاهش ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر و صرفه‌جویی اقتصادی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

آغاز عملیات اجرایی‌ بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل ازفارس، علی نورزاد بیان کرد: ‌در سه ماهه نخست سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی 3 آزادراه مهم درکشور بوده‌ایم.

    وی آزادراه مراغه – هشترود به طول 92 کیلومتر، آزادراه تبریز-مرند- بازرگان به طول  253 کیلومتر و اینک آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد به طول 223 کیلومتر را آزادراه‌هایی دانست که در سه ماهه نخست سال جاری عملیات اجرایی آنها آغاز شده و از آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر در آینده ای نزدیک خبر داد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: چندی پیش فاز اول آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر  به بهره‌برداری رسید و بخش دیگر این آزادراه حدفاصل گرمسار تا سمنان به طول 120 کیلومتر ‌مرحله مطالعات تکمیلی خود را طی می کند و حالا عملیات اجرایی فاز دیگری از این آزادراه با هدف اتصال ‌شبکه‌ آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین المللی شرق به غرب آغاز می شود.

    نورزاد ادامه داد: استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد در مرکزیت آن با ورود سالانه بیش از 20 میلیون مسافر، بیش از 28 میلیون تن کالای وردی به پایانه‌ها و عبور بیش از 91 میلیون تن کیلومتر بار عبوری از آن دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزادراه را توجیه می کند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه‌های گردشگری، جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی کشور پر اهمیت اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو