فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس:

استقلال و پرسپولیس را به جای خودروسازان به شهرداری‌ها می‌دادند

عصر خودرو : مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: بهتر بود به جای اینکه به دنبال این بودند که استقلال و پرسپولیس را به خودروسازان بدهند آنها را به شهرداری‌ها واگذار می‌کردند.

استقلال و پرسپولیس را به جای خودروسازان به شهرداری‌ها می‌دادند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حبیب کاشانی در خصوص واگذار نشدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در چهار مزایده‌ای که سازمان خصوصی‌سازی برگزار کرد و اداره این دو باشگاه در یک بازه زمانی سه ماهه و سپس تصمیم‌گیری در خصوص واگذاری و یا نحوه اداره آنها توسط دولت و مجلس اظهار داشت: پیش از برگزاری مزایده‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی پیش‌بینی می‌کردم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار نخواهند شد چون جنس این دو باشگاه برخلاف ذوب‌آهن، سپاهان، بانک‌ها و غیره که خیلی زود به بخش خصوصی واگذار می‌شوند از جنس مردم هستند که جنس خاص خود را دارد.

    وی افزود: در واقع این واگذاری حساسیت‌ها و ظرافت‌های خاص خودش را داشته چون ریشه در علاقه مردم دارد، بنابرین بحث اهلیتی که از روز اول مطرح کردیم در مزایده‌های واگذاری این دو باشگاه هم مطرح شد. در حال حاضر این تیم‌ها متعلق به وزارت ورزش است و باید برای حضور در لیگ پانزدهم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند، چون یک ساعت هم برای این تیم‌ها دیر است.

    کاشانی تاکید کرد: من موافق بازگشت این دو باشگاه به وزارت ورزش نیستم، بلکه موافق واگذاری آنها هستم. در این راستا شهرداری‌ها توانایی‌های خیلی خوبی داشته و می‌توانند کمک کنند به طوری که از نظر مالی می‌توانند اسپانسرهای خوبی برای این دو باشگاه باشند تا حداقل دیگر دغدغه مالی نداشته باشند. بهتر بود به جای آنکه به دنبال این باشند که این دو باشگاه به خودروسازها واگذار شوند که خود مشکلات زیادی به ویژه در زمینه مالی دارند آنها را به شهرداری‌ها واگذار می‌کردند چون از پتانسیل بالایی برای اداره این دو باشگاه برخوردارند.

    وی افزود:اگر نگاه کنید در همه کشورهای صاحب فوتبال دنیا می‌بینید که شهرداری‌ها ورزشگاه ساخته و آن را در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهند و حتی باشگاه‌ها را اداره می‌کنند. در واقع در اکثر شهرهای کشور مثل تهران، شیراز، مشهد و ... شهرداری‌ها توانایی دارند که باشگاه‌ها را سرپرستی کرده و یا کمک کنند تا تیم‌ها در جریان فصل دغدغه‌های مالی نداشته باشند.

    مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: به قول یکی از دوستان در فصل نقل و انتقالات یارگیری خوب 12 امتیاز برای یک تیم محسوب می‌شود. به نظر من پرسپولیس شاکله خود را حفظ کرده و اگر چند بازیکن در پست‌های دفاع، هافبک و حمله می‌تواند با یک جام و کسب سهمیه لیگ پانزدهم را تمام کند و اگر نه شاهد مشکلات گذشته خواهیم بود. متاسفانه زمان نقل و انتقالات برای پرسپولیس به سرعت در حال سپری شدن است و در حال حاضر بازیکنانی که می‌خواهند بمانند یا جذب شوند، بلاتکلیف هستند که با چه کسی برای بستن قرارداد طرف هستند و یا چگونه قرار است منابع مالی برای قراردادهای آنها تأمین شود.

    وی در خصوص اداره این دو باشگاه در یک بازه زمانی سه ماهه و سپس تصمیم‌گیری در خصوص واگذاری و یا نحوه اداره آنها توسط دولت و مجلس گفت: باید ادبیات اینکه دو یا سه ماه دیگر این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش قرار خواهند داشت و بعد تعیین تکلیف می‌شوند برداشته شود چون این ادبیات نشانگر تزلزل و عدم ثبات و سوء مدیریت است. یعنی مردم باید از الان نگران فصل بعد باشند و منتظر باشند که پس از دو یا سه ماه مجددا چه اتفاقات دیگری خواهد افتاد تا باز هم یک فصل کابوس بار را پشت سر بگذارند. برای یک برنامه‌ریزی مقطعی منطقی، این تیم‌ها حداقل باید برای یک فصل در اختیار وزارت ورزش قرار گیرند نه برای 2 یا 3 ماه تا بازیکن بداند که با چه کسانی مواجه است، البته طی این یک سال هم راهکارهای مناسبی را برای واگذاری دو باشگاه تبیین کنند.

    وی در خصوص عملکرد برانکو در تیم پرسپولیس تاکید کرد: سنجش فنی یک مربی در چنین سطحی با چند بازی میسر نیست چون برانکو وارث بازیکنانی است که در یک فصل سه مدیرعامل و سه سرمربی دیده‌اند. برانکو یک مربی با تجربه است و امیداورم با تقویت تیم شاهد موفقیت پرسپولیس با او در لیگ پانزدهم باشیم ضمن اینکه فراموش نکنید این مربی کروات هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط