فونیکسریمکسبهتام

از سوی فیات کرایسلر

طراحی خودروهای آینده به تاخیر افتاد

عصر خودرو : شرکت "فیات کرایسلر اتوموبیل" سال گذشته طراحی مجدد یا عرضه ده‌ها مدل خودروی جدید را به تاخیر انداخت.

طراحی خودروهای آینده به تاخیر افتاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این رقم غیرمعمول تاخیر می‌تواند به این خودروساز امکان دهد میلیاردها دلار سرمایه گذاری را تا زمان پیدا کردن یک شریک عقب بیاندازد.

    سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل معتقد است ادغام در صنعت خودرو اجتناب ناپذیر است زیرا خودروسازان سرمایه‌شان را با هزینه کردن در موتورها و خودروهای مشابه می‌سوزانند.

    به گفته تامین کنندگان قطعات که از برنامه‌های این خودروساز مطلع هستند، در میان خودروهایی که بازطراحی آنها به تعویق افتاده است، مدلهای سودآوری شامل پیکاپ رم 1500 و جیپ رنگلر قرار دارند.

    به گفته تحلیلگران، فروش مدلهای پیکاپ و شاسی بلند بیش از نیمی از سود فیات کرایسلر بدون احتساب مالیات را تشکیل می‌دهد.

    از سوی دیگر فیات کرایسلر طراحی برخی از خودرو را تسریع کرده است به این ترتیب برند آلفا رومئوی این شرکت ممکن است تحت یک زمان بندی سریع‌تر، مدلهای جدید بیشتری عرضه کند.

    برنامه مدلهای آینده فیات کرایسلر محور برنامه سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری پنج ساله این شرکت است که مارچیونه در ماه مه سال 2014 به تشریح آن برای سرمایه گذاران پرداخت.

    از زمانیکه مارچیونه برنامه اش را مطرح کرده است، حداقل 12 برنامه خودروی آینده در جیپ، رم، داج، کرایسلر و مازراتی به تاخیر افتاده اند که در بعضی موارد این تاخیر یک سال یا بیشتر بوده است.

    تامین کنندگان دلایل احتمالی متعددی را برای این تاخیرها مطرح کرده اند که از میان آنها می‌توان به تغییرات طراحی و مهندسی لحظه آخر که اجازه می‌دهند مجموع سرمایه گذاری فیات کرایسلر کاهش پیدا کند، اشاره کرد.

    به نظر می‌رسد این خودروساز منابعش را برای به‌روزکردن خودروهای سودآوری شامل رم، رنگلر و جیپ گرند چروکی متمرکز کرده است در حالیکه بازطراحی مدلهای که فروش و سود کمتری دارند مانند داج دارت را عقب انداخته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو