فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه‌ در بازدید از آزادراه تهران-شمال خبر داد

طراحی جدید برای ساخت قطعه دو آزادراه‌ تهران-شمال‌

عصر خودرو : وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اتمام طراحی جدید قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، درباره این قطعه تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: ساخت تونل یکپارچه البرز با ۶ هزار و ۴۰۰ متر طول توسط مهندسان ایرانی در حال اجرا است.

طراحی جدید برای ساخت قطعه دو آزادراه‌ تهران-شمال‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  عباس آخوندی در بازدید از تمام قطعات آزادراه تهران-شمال، در خصوص آخرین وضعیت این آزادراه و نهایی شدن زمان بهره‌برداری از آن اظهار کرد:‌ همانطور که انتظار می‌رفت پروژه ساخت آزادراه تهران - شمال به خوبی فعال شده و وظیفه خودم می‌دانم از رئیس بنیاد مستضعفان و معاون ساخت این بنیاد به خاطر همت جدی‌ در اتمام این پروژه تشکر کنم.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه‌ تکلیف قرارداد قطعه 1 پروژه آزادراه تهران شمال با طرف چینی مشخص و فعالیتش آغاز شده است، گفت: چینی‌ها 90 درصد ساخت تونل قطعه یک را بر عهده دارند و من از کارگاه ساخت تونل بازدید کردم؛ حدود 220 نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند، این پیمانکار ساخت پل‌های نیمه‌تمام قطعه 1 را نیز بر عهده دارد.

    وی با اشاره به وجود 2 تونل بسیار بزرگ در قطعه یک آزادراه تهران - شمال افزود: یکی از این تونل‌ها، تونل تالون با 4 هزار و 900 متر طول است که حفاری آن تمام شده و تنها بخش لاینینگ آن باقی مانده؛ ضمن اینکه عملیات اجرایی این بخش نیز فعال است و امیدوارم ظرف یک سال آینده لاینینگ این تونل به پایان برسد.

    فعالیت شرکت‌های ایرانی در آزادراه تهران-شمال

    آخوندی با اشاره به اجرای ساخت و ساز بزرگ‌ترین تونل حمل و نقلی و آزادراهی ایران از سوی دو شرکت ایرانی در قطعه دو ادامه داد: ساخت تونل یکپارچه البرز با 6 هزار و 400 متر طول کار بزرگی است که مهندسان ایرانی با کیفیت مناسب در حال انجام این پروژه هستند. تا به حال 2 هزار و 300 متر این تونل حفاری شده و پیمانکاران ایرانی توانسته‌اند رکورد حفر روزانه 5 تا 6 متر تونل را ثبت کنند که رکورد خوبی است.

    وی تأکید کرد: ساخت این آزادراه با سرعت خوبی به پیش می‌رود. برای قطعه 2 هم فکر خوبی شده و تونل 6 هزار و 400 متری البرز در این قطعه از آزادراه تهران - شمال قرار دارد؛ ‌ضمن اینکه طراحی این قطعه به پایان رسیده و هفته آینده نیز جلسه‌ای با ‌رئیس بنیاد م

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو