فونیکسریمکسبهتام

قرار است کدام بخش‌های حمل‌ونقل گران شوند؟

عصرخودرو: با گران شدن هر لیتر سوخت،از نگاه خیلی، از کرایه تاکسی گرفته تا نرخ بلیت هواپیما همگی می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد اما با این حال مقامات مسئول در این مورد چه گفته‌اند؟

قرار است کدام بخش‌های حمل‌ونقل گران شوند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، از یکشنبه اخیر که نرخ نهایی سوخت مشخص و قرار شد از این پس بنزین و گازوئیل به صورت تک نرخی ارائه شوند، زمزمه‌های افزایش کرایه‌های بخش‌های مختلف نیز شنیده شد.

    یک روز اعلام شد نرخ سوخت هواپیما با افزایش 100تومانی همراه شده است و روز دیگر گفته شد به اندازه درصد افزایش نرخ بنزین کرایه حمل‌و‌نقل نیز با افزایش همراه است . اما در مواردی هم بود که رئیس اتحادیه کرایه سواری کشور اعلام کرد: به دلیل افزایش 12درصدی نیمه اول سال گذشته امسال هیچ افزایش قیمتی حول نرخ کرایه سواری بین شهری نمی‎چرخد.

    براین اساس در روز گذشته (چهارشنبه) نیز رئیس اتحادیه مینی‌بوسرانی کشور درخواست افزایش نرخ کرایه را ارائه کرد .غلامرضا غضنفری گفته است که هرچند در نگاه اول افزایش 50 تومانی نرخ گازوئیل از 250 به 300 تومان چندان عدد بزرگی را نشان نمی‌دهد، اما با توجه به مسافت بالایی که مینی‌بوس‌ها در سطح کشور طی می‌کنند، این رقم بسیار هزینه بالایی را به وجود می‌آورد.

    رئیس اتحادیه مینی‌بوسرانی کشور درباره‌ گمانه‌زنی‌ها برای اختصاص بخشی از درآمد حاصل از تک‌نرخی شدن سوخت برای نوسازی ناوگان نیز به ایسنا گفته است که تاکنون هیچ برنامه‌ای در این زمینه به اتحادیه ارائه نشده و اطلاع چندانی از آن ندارد.

    در این زمان مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز گفته است که تعرفه مابه‌التفاوت سوخت برای کامیون‌های خارجی تغییر نمی‌کند.

    به گفته محمدجواد عطرچیان تغییر قیمت هر لیتر گازوئیل از روز چهارشنبه ششم خرداد ماه در ایران تعرفه مابه‌التفاوت سوخت برای کامیون‌های خارجی تغییر نمی‌کند.

    وی درباره تغییر هر لیتر قیمت گازوئیل از 250 تومان به 300 تومان و تأثیر آن بر دریافت مابه‌التفاوت سوخت از کامیون‌های خارجی در سر مرز اظهار کرده است که کامیون‌های خارجی پس از ورود به مرز ایران سوخت مورد نیاز خود را اعلام می‌کنند و به تفکیک از کامیون‌های ترک 30 سنت٬ عراقی 40 سنت٬ افغانی 30 سنت و ترکمن صفر سنت به ازای هر لیتر با توجه به قیمت سوخت در آن کشورها دریافت می‌شود البته این مسئله مربوط به کامیون‌هایی است که باک سوخت آنها پلمب نیست.

    آنها که افزایش قیمت را رد کردند
    رئیس اتحادیه سواری کرایه‌ بین شهری کشور  هم خبر داده است که نرخ کرایه سواری بین شهری افزایش قیمت نخواهد داشت.

    رحمت حاج محمد علی اعلام کرده که هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش نرخ کرایه بین شهری ابلاغ نشده است و آخرین افزایش نرخ کرایه سواری بین شهری در کشور مربوط به نیمه اول سال گذشته است که نرخ کرایه سواری حدود 12درصد افزایش داشت.

    به گفته رئیس اتحادیه سواری کشوری، امسال نیز هیچ افزایش قیمتی برای نرخ کرایه سواری پیش‌بینی نشده و نرخ کرایه‌ها با همین نرخ فعلی خواهد بود.

    همچنین هنوز نرخ بلیت هواپیما افزایشی نداشته است. در این باره نیز وزیر راه و شهرسازی گفته است نرخ بلیت افزایش ندارد.

    همچنین دبیر انجمن شرکت‎های هواپیمایی اعلام کرده است: تا زمان آزادسازی شدن نرخ بلیت هواپیما نمی‌توان درباره تعیین نرخ بلیت بعد از تغییر قیمت سوخت، اظهار نظر کرد.

    حال با این شرایط و گذشت بیش از یک سال و یک هفته از زمان موعد به گفته فعالان این عرصه، هنوز آزادسازی نرخ بلیت‌ها اعمال نشده و در عین حال تک نرخی شدن سوخت اعمال شده است.

    مقصود اسعدی سامانی گفته است که به طور طبیعی هزینه شرکت‎های هواپیمایی به دلیل افزایش دستمزد پرسنل،کارگران، نرخ تعرفه خدمات فرودگاهی و سوخت که آخرین آنها بود افزایش یافته و باید اقدامی صورت گیرد تا این هزینه‌ها جبران شود.

    به گفته وی، اجرای این مصوبه به دست دولت است و انجمن یا خود شرکت‌ها در اجرای آن نقش کمی دارند، بنابراین اجرای آزادسازی نیاز به مصوبه قانونی دارد و باید مجری قانون تکلیف آن را مشخص کند. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو