فونیکسریمکسبهتام

کشمکش بر سر قیمت خودرو ادامه دارد

افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو برای سازندگان قطعی، برای شورای رقابت نه!

عصر خودرو : عضو ناظر شورای رقابت از ارائه‌ مکانیزم قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و تاکید کرد که افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو با توجه به ارزش افزوده از سوی شورای رقابت قطعی نیست.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو برای سازندگان قطعی، برای شورای رقابت نه!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، یک عضو ناضر شورای رقابت  با اشاره به این که شورای رقابت دخالت در افزایش یا کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت، گفت: شورای رقابت تنها مکانیزم قیمت‌گذاری را اعمال می‌کند تا تکلیف قیمت خودرو برای فروشنده و خریدار مشخص شود که این مکانیزم ارائه شده است.

    وی درباره‌ این‌که آیا قرار است قیمت برخی خودروهای داخلی چهار یا پنج درصد افزایش داشته باشد، این مساله را رد کرده و اظهار کرد: هنوز تعرفه افزایش خودرو مشخص نیست.

    عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت خودرو با توجه به مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: این موضوع برای خودروسازان قطعی شده، اما برای شورای رقابت هنوز مساله‌ی قطعی در این مورد وجود ندارد.

    وی با تاکید بر این‌که شورای رقابت با توجه به وظیفه ذاتی خود تنها مکانیزم افزایش قیمت را تعیین و آن را ابلاغ کرده است، تصریح کرد: همچنین نهادهای کنترل کننده و ناظر بر عکس‌العمل و عملکرد خودروسازان در این زمینه فعال شده است و چند شخص در این مورد جریمه‌های سنگینی را پرداخته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط