فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع مجلس :

قیمت کالای رقابتی باید در بازار تعیین شود

امیدواریم پای نهاد دیگری به قیمت گذاری خودرو باز نشود

عصرخودرو: یک عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس معتقد است: با خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت اگر قیمت‌ این کالا توسط بازار تعیین شود در این صورت به نفع مردم خواهد بود.

قیمت کالای رقابتی باید در بازار تعیین شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمد بیاتیان با اظهار بی‌اطلاعی از خارج شدن قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت اظهارکرد: طبیعتاً اگر تصمیم بر این باشد که قیمت گذاری از حیطه شورای رقابت خارج شود یعنی اینکه خودرو یک کالای رقابتی است و باید قیمت آن در بازار تعیین شود.

    این عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس تصریح کرد: اگرچه  قیمت کالای رقابتی توسط  بازار مشخص می شود اما این قیمت‌گذاری باید به صورت منطقی  باشد.

    او افزود: اگر قیمت ها در بازار بسیار گران تعیین شود دیگر خرید خودرو  از توان مالی بخش قابل توجهی از مردم خارج می شود و دیگر نمی توانند به این کالا دسترسی پیدا کنند.

    بیاتیان معتقد است: اگر شورای رقابت  از عرصه قیمت‌گذاری خودرو کنار برود و قیمت ها در این بازار براساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین شود احتمال دارد در آینده قیمت خودرو تعدیل شود.

    او افزود: البته در ابتدا ممکن است با نابه سامانی مواجه شود اما بتدریج تعادل در بازار خودرو ایجاد می شود و در نهایت آزادسازی قیمت خودرو هم به نفع مردم و هم خودرو ساز  خواهد شد. به این دلیل که قیمت خودرو تعدیل یافته  و همچنین بازار یعنی میزان عرضه و تقاضاست که قیمت خودرو را تعیین می‌کند.

    این نماینده مجلس  با تاکید براینکه، در بازار رقابتی میزان استقبال مردم مشخص کننده قیمت هاست، تصریح کرد: من فکر می‌کنم میزان استقبال مردم از هر محصولی و در کنار آن رقابت‌پذیری آن محصول می‌تواند قیمت‌نهایی برای هر خودرو را مشخص کند.

    بیاتیان ابراز امیدواری کرد: با خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو دیگر پای نهاد دیگری به میان نیاید و آزادسازی صنعت خودرو به معنای واقعی اجرایی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۱۳ ساعت پیش
        آرشیو