فونیکسریمکسبهتام

اصرار اعضای شورای شهر قم بر مصوبه افزایش نرخ کرایه اتوبوس

عصر خودرو : اعضای شورای اسلامی شهر قم در مصوبه ای جدید بر مصوبه پیشین این شورا برای افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شهری قم اصرار ورزیدند.

اصرار اعضای شورای شهر قم بر مصوبه افزایش نرخ کرایه اتوبوس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر قم که روز یکشنبه برگزار شد، لایحه اصرار شورای شهر در زمینه مصوبه پیشین در مورد افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شهری به رای گذاشته شد و در نهایت به تصویب اعضا رسید.

    رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم در این زمینه گفت: با توجه به مصوبه پیشین اوایل اردیبهشت ماه گذشته شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه اتوبوس، فرمانداری قم به آن مصوبه اعتراض کرده است و مهلت ما برای تعیین تکلیف اصرار بر مصوبه قبلی یا انجام اصلاحات 10 روز است.

    عباس ذاکریان افزود: بنا بر نامه رسمی فرمانداری به شورای شهر قم افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها جهت برخی مسیرها فراتر از نرخ اعلامی تورم بانک مرکزی است.

    وی ادامه داد: اصل مصوبه ما این گونه بوده است که در نرخ کرایه اتوبوس آن چه نرخ رسمی است نرخ استفاده از کارت بلیت است که طی آن کرایه مسیرهای زیر شش کیلومتر،20 درصد و کرایه مسیرهای بالای شش کیلیومتر، 16 درصد افزایش یافته است.

    سخنگوی شورای شهر قم افزود: آن چه شاید مورد اعتراض بیشتر فرمانداری قم بوده است افزایش نرخ کرایه نقدی است که طبق مصوبه اوایل اردیبهشت ماه کرایه های 250 تومانی به 400 تومان و کرایه های 350 تومانی به 500 تومان افزایش یافته است.

    وی بیان داشت: جایگاه های شارژ بلیت الکترونیکی نیز از پنج جایگاه به 50 جایگاه در سطح شهر قم افزایش یافته است.

    وی گفت: شرکت های بهره بردار نیز موظف شده اند که اگر دستگاه کارت خوان بلیت خراب باشد نرخ کرایه به صورت نقدی200 تومان دریافت شود و برای شرکت بهره بردار نیز وظیفه تعیین شده است که ظرف دو ساعت دستگاه کارت خوان معیوب تعمیر شود.

    ذاکریان گفت: نرخی که برای کرایه اتوبوس ها به تصویب شورای شهر رسیده است به امضای معاون عمرانی استانداری به عنوان رییس کمیته حمل و نقل و سوخت و فرماندار قم رسیده است و بحث در مورد افزایش کرایه نقدی برای بازدارندگی بوده است.

    وی گفت: اکنون تنها یک چهارم مسافران از کارت بلیت استفاده می کنند و علت این امر آن است که تفاوت معنا داری بین کارت بلیت و کرایه نقدی موجود نیست و اگر تفاوت معنا داری باشد مردم ترغیب به تهیه کارت بلیت می شوند.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم نیز گفت: موافق افزایش کرایه نقدی بلیت های اتوبوس از نظر روانی نبودم و ایجاد تفاوت قیمت بین بلیت الکترونکیکی و پرداخت نقدی روش مناسبی برای فرهنگ سازی نیست و این طرح باید به صورت دقیق تر به اجرا گذاشته شود.

    حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر افزود: اکنون 25 درصد مردم از کارت بلیت و 75 درصد از کرایه نقدی برای پرداخت کرایه اتوبوس های شهری استفاده می کنند و با افزایش کرایه نقدی به نوعی اکثریت مردمی که از کارت بلیت استفاده نمی کنند را تنبیه می کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط