فونیکسریمکسبهتام

پوری حسینی:

زیر پای شرکت‌های خودروسازی در مزایده سرخابی‌ها سفت نیست

به مردم اطمینان می‌دهیم حق کسی ضایع نشود

عصر خودرو : رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: احتمال رد نفر سومی که در مزایده پرسپولیس شرکت کرده زیاد است.

زیر پای شرکت‌های خودروسازی در مزایده سرخابی‌ها سفت نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی‌اشرف پوری حسینی در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره اینکه قرار بود نتیجه مزایده امروز معرفی شود گفت: در هفته گذشته به دلیل حضور وزیر دادگستری و ورزش در سفر استانی همراه با رئیس‌جمهور به آنها دسترسی نداشتیم، درنهایت روز گذشته این فرصت فراهم شد تا با آنها صحبت کنیم. فردا قبل از ظهر تأیید نهایی و صورت‌جلسه می‌شود تا نتیجه را اعلام کنیم. باید به این نکته اشاره کنم در اخبار شنیدم اهلیت خودروسازان اعلام شده است، اما تا این لحظه من این خبر را تأیید نمی‌کنم، گرچه شاید اهلیت آنها تأیید شود.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه استیل آذین یا بهنام پیشرو کیش دو اسپانسور قطعی پرسپولیس هستند عنوان کرد: متقاضی سومی که برای پرسپولیس شرکت کرده بود به دلیل خدشه در برگه ثبت‌نام احتمال ردّش وجود دارد، به همین دلیل دوستان گفته‌اند اهلیت این 2 شرکت تأیید شده است. البته تا این لحظه زیر پای شرکت های خودروسازی که در مزایده شرکت کرده اند سفت نیست.

    پوری‌حسینی درباره اینکه خودروسازان زیرمجموعه وزارت صنایع هستند و آیا این موضوع مغایر با خصوصی‌سازی نیست تصریح کرد: این شرکت‌ها دولتی نیستند و حضورشان در مزایده بدون اشکال است. حالا درباره اینکه آیا سهامداران بدهی دارند یا نه، بیشتر روی این موضوع صحبت می‌کنیم. برای احراز اهلیت تا فردا ظهر صبر کنید.

    وی در پاسخ به این سؤال که برخی مخالفان می‌گویند این خودروسازان بخشی از بودجه خود را از وزارت صنایع می‌گیرند خاطرنشان کرد: وزارت صنعت بودجه‌ای به این شرکت‌ها نمی‌دهد، اما از نظر تعلق سهام به دولت و یا شرکت‌های دولتی سهام‌شان زیر 20 درصد است، به همین دلیل این شرکت‌ها دولتی نیستند و از بودجه دولت استفاده نمی‌کنند. اما اینکه از حمایت‌های دولتی برخوردار هستند یا خیر، خیلی مشکل‌سازی نیست.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره این سؤال که برخی‌ها اعتقاد دارند باید در ابتدا همه بسترها فراهم شود تا خصوصی‌سازی صورت بگیرد، گفت: در بحث‌های اقتصادی همه فرآیندها به هم وابسته هستند، خصوصی‌سازی ایده‌ال می‌تواند موفق باشد، اما نمی‌توانیم بگوییم باید همه بسترهای اجتماعی،‌ اقتصادی، فرهنگی فراهم شود بعد خصوصی‌سازی صورت بگیرد. قبول داریم در شرایطی خصوصی‌سازی صورت گرفته که همه بسترها فراهم نیست.

    وی درباره روش واگذاری اظهار داشت:‌ در سنوات گذشته مصوبه مجلس این بود از طریق بورس این 2 باشگاه واگذار شوند، اما به دلیل مشکلات زیاد امکان ورود به بورس و فرابورس فراهم نشد که مجلس اجازه داد از طریق مزایده کار پیش برود.

    وی در پایان گفت: در نیمه دوم سال 92 حدود 44 هزار میلیارد تومان سهم واگذار کرده‌ایم،‌ اما مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت. حالا 600 میلیارد سهام سرخابی‌ها بیشتر مورد توجه است. به مردم اطمینان می‌دهم با نهایت وسواس این امر را جلو می‌بریم تا حقی از کسی ضایع نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو