فونیکسریمکسبهتام

اتصال شرق به غرب با آزادراه تبریز - بازرگان

عصر خودرو : معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، گفت: زمان سفر خودروهای سبک در این آزادراه ۱۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

اتصال شرق به غرب با آزادراه تبریز - بازرگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی نورزاد در رابطه با آغاز عملیات اجرایی این دو آزادراه در استان آذربایجان شرقی گفت: دستاورد حضور رئیس جمهور در این استان اضافه شدن 345 کیلومتر آزادراه به شبکه راه‌های آذربایجان شرقی بوده است.

    وی ضمن تاکید بر اهمیت آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در ارتباطات بین المللی گفت: این آزادراه به طول 253 کیلومتر از نظر ترافیک بین‌المللی و موقعیتی که در شبکه شرقی – غربی (جاده ابریشم)، مسیر آسیا – اروپا  و شبکه بزرگراهی آسیا دارد  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: در بخش ترافیک بین‌المللی باتوجه به همسایگی 3 کشور آذربایجان، ارمنستان و ترکیه درحوزة تاثیر آن و همچنین در مسیر ترانزیت حمل و نقل آسیای شرقی و مرکزی به اروپا و بالعکس، پایانه مرزی بازرگان را به عنوان مهم ترین پایانه جاده‌ای کشور تعریف می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان را بخشی از آزادراه تهران – بازرگان  عنوان کرد که کوتاهترین مسیر جهت اتصال پایتخت کشور به مرز بازرگان به حساب می آید و همچنین از حضور سرمایه گذار خارجی در این پروژه خبر داد و گفت: با حضور طرف مشارکت از کشور ترکیه این پروژه با مشارکت دولت جمهوری اسلامی و سرمایه گذار خارجی به اجرا در می آید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 17 کیلومتری مسیر، 130 دقیقه ای زمان سفر برای ماشین های سبک و 110 دقیقه ای برای وسایل نقلیه سنگین و در مجموع 35 هزار و 950 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی اعم از صرفه جویی ریالی در کاهش زمان سفر، مصرف بنزین و گازوییل و کاهش گازهای گلخانه ای را از جمله مزایای احداث این آزادراه عنوان کرد.

    همچنین حسن احمدی نوری درباره آزادراه مراغه -سراجو- هشترود، گفت: این آزادراه با 1660 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی، همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در رابطه به این پروژه گفت: این آزادراه به طول 92 کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود که بنابر پیش بینی انجام شده هزینه ای معادل 9 هزار و 100 میلیارد ریال برای اتمام آن مورد نیاز است.

    وی کاهش 8 کیلومتری مسیر، 24 دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و 43 دقیقه ای برای وسایل نقلیه سنگین، 353 میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، 385 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و 922 میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو