فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۶۷۵»

هوایی که در هفته گذشته تنفس کردیم، چقدر سالم بود؟

عصر خودرو : گزارش هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می دهد تهران در فاصله روزهای ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت در بیشتر روزها هوای سالمی را تنفس کرده اما اواخر هفته گذشته کیفیت هوا به دلیل ورود گرد و غبار از غرب کشور در شرایط نا سالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

هوایی که در هفته گذشته تنفس کردیم، چقدر سالم بود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی کیفیت هوا گفت: بررسی میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون اندازه­گیری شده در ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای تهران در تاریخ 20 تا 26 اردیبهشت ماه امسال نشان‌دهنده تغییرات نوسانی شاخص کیفیت هوا در این بازه زمانی است. مطالعه برخی از پارامترهای هواشناسی (سرعت باد و رطوبت نسبی) در بازه مورد مطالعه روند تغییرات غلظت ذرات معلق را توجیه می کند.

    به گفته نادری، از اوایل هفته به دلیل گذر امواج ناپایدار از این منطقه و وقوع رگبار پراکنده باران شرایط برای پراکندگی و شستشوی آلاینده­ها از جو مهیا شده است و کاهش غلظت ذرات معلق به صورت محلی در هنگام وقوع بارش­های منقطع بر این نکته تاکید دارد.

    با توجه به نمودار ترسیم شده از روز یکشنبه تا پنجشنبه شرایط سالم کیفیت هوا پابرجا بوده ولی در روز آخر هفته به شرایط ناسالم برای گروه­های حساس رسیده است. چرا­که در روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش سرعت وزش باد، گرد و غبار نشأت گرفته از سمت غرب و جنوب غرب کشور (چشمه گرد و غبار خارجی) به سمت تهران منتقل شده و در نتیجه باعث افزایش قابل توجه غلظت ذرات معلق و بروز پدیده گرد و غبار شده است. در نهایت وزش باد نسبتا شدید (7-12 متر بر ثانیه) در روز شنبه و فراهم بودن شرایط ناپایداری جوی منجر به تهویه هوای تهران و بهبود کیفیت هوا شده است.

    اطلاعات غلظت آلاینده­ ها بر اساس داده ایستگاه­های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو