فونیکسریمکسبهتام

ابتکاردر تایلند مطرح کرد:

کیفیت سوخت و هوای ما بهبود یافته است

عصر خودرو : رییس سازمان حفاظت محیط زیست سه شنبه شب در تایلند از بهبود کیفیت سوخت در یکسال گذشته خبر داد و گفت که رییس جمهوری بر کنترل آلودگی هوا تاکید دارد.

کیفیت سوخت و هوای ما بهبود یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست تخصصی وزیران محیط زیست آسیا و اقیانوسیه در خصوص ارتباط میان سلامت و محیط زیست، وضعیت ایران و برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد.

    این نشست در بانکوک پایتخت تایلند برگزار می شود و روز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

    وی به اشاره به مقاله مجله 'کره ما' و بررسی چالش های ایران در خصوص آلودگی هوا و تغییر سیاست ها و برنامه ها به منظور کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت مردم، گفت که با گذشت هشت سال از این جریان دولت شروع به برنامه ریزی، تدوین استراتژی و فعالیت های بین بخشی به منظور کنترل آلودگی هوا کرد.

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت که دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز برای اجرای این برنامه یسیار جدی است.

    وی گفت که کیفیت سوخت در ایران طی یکسال گذشته افزایش یافته و بهتر شده و کیفیت هوا نیز نسبت به سال قبل بهبود قابل توجه ای داشته است.

    دکتر ابتکار تاکید کرد با وجود مشکلات پیش رو، در بخش های مختلف برنامه ریزی های بلندمدت، بین بخشی، علمی و سازوکارهای اثر بخش در جریان است.

    وی که به عنوان سخنران اصلی نقطه نظرات تخصصی خود را در خصوص اثرات متقابل محیط زیست و سلامت ارایه می کرد، همچنین گفت که آلودگی محیط زیست و آلودگی هوا، تغییر اقلیم و بیماری های جدیدی را بوجود آورده است.

    به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، بیماری هایی چون ضعف سیستم ایمنی، سرطان و بیماری های قلبی ناشی از آلودگی محیط زیست، باری بر اقتصاد و اجتماع تحمیل کرده اند.

    وی تاکیدکرد: تصمیم گیرندگان، باید بدانند این موضوعات چگونه با مبانی علمی، مرتبط می شوند. در منطقه آسیا و اقیانوسیه چهار میلیارد و 200 میلیون نفر زندگی می کنند که با چالش های جدی در خصوص آلودگی هوا، آب، مواد شیمیایی و غیره روبرو هستند.

    ابتکار خطاب به وزیران شرکت کنندگان در این نشست تخصصی، گفت: ما نیازمند آب و خاک پاک تر، غذای سالم تر و کاهش سم و کود در کشاورزی هستیم.

    وی گفت: خاک به غذا ختم می شود، پس اثر مهمی بر سیستم ایمنی و بهداشت دارد، آلودگی های شیمیایی بر سیستم عصبی اثر می گذارند و جهش های نامطلوب ژنتیکی را موجب می شوند.

    ابتکار در جلسات مختلف برنامه محیط زیست سازمان ملل (یو.ان.ای.پی) که تا روز چهارشنبه با حضور وزیران و مقامات محیط زیست بیش از 40 کشور منطقه برگزار می شود، چالش های سلامتی و محیط زیست که می تواند به طور منفی توسعه اقتصادی منطقه را به خطر بیندازد مورد بحث و گفت وگو قرار می دهد.

    معاون رییس جمهوری ایران مدیریت نشست های متعدد این اجلاس را در زمینه تغییرات آب و هوا و همچنین رابطه محیط زیست و سلامت برعهده دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو