فونیکسریمکسبهتام

در هند انجام می‌شود

برنامه ریزی هیوندای برای ساخت کارخانه جدید

عصر خودرو: گروه هیوندای موتور به منظور توسعه بیشتر حضور جهانی، در حال بررسی ساخت سومین کارخانه اش در هند است.

برنامه ریزی هیوندای برای ساخت کارخانه جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این گروه خودروسازی که شامل هیوندای موتور و کیا موتورز است، پروژه‌های ساخت کارخانه خودروی متعددی در دست دارد و اوایل سال 2014 اعلام کرد پس از حدود دو سال که تنها به بهبود کیفیت متمرکز شده بود، درصدد ازسرگیری توسعه فعالیتش برآمده است.

    هیوندای ساخت یکی از دو کارخانه جدید برنامه‌ریزی شده برای چین را آغاز کرده و در حال بررسی ساخت کارخانه جدیدی در آمریکاست در حالیکه کیا یک کارخانه در مکزیک می‌سازد.

    چانگ مونگ کو، رییس هیات مدیره این گروه کره ای پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سئول به خبرنگاران اظهار کرد: ساخت کارخانه جدیدی در دست بررسی است اما سخنگوی هیوندای موتور اعلام کرد این گروه هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

    هیوندای موتور که در هند از نظر سهم بازار پس از ماروتی سوزوکی قرار دارد، دو کارخانه در چنای واقع در جنوب این کشور با مجموع ظرفیت تولید سالانه 680 هزار دستگاه خودرو دارد. کیا در هند حضور ندارد و مالیات بر واردات بالا باعث فروش ناچیز این شرکت شده است.

    یک روزنامه هندی در ژانویه به نقل از مدیرعامل کیا نوشته بود این خودروساز برای بهره برداری از رشد بازار این کشور و جبران کاهش فروش در روسیه و چین به ساخت کارخانه نیاز دارد.

    دولت هند تحت نخست وزیری مودی برای اشتغالزایی بیشتر، به تشویق تولیدکنندگان پرداخته است.

    بر اساس گزارش رویترز، بازار خودروی هند که ششمین بازار دنیاست، با رشد سریع درآمد طبقه متوسط، به بازار نوظهوری تبدیل شده که انتظار می‌رود میزان رشد فروش آن از دو درصد در سال 2014 به شش تا هشت درصد در سال مالی جاری برسد.

    هیوندای موتور فروش حدود 640 هزار خودروی تولید کارخانه‌های چنای را برای سال 2015 هدف گذاری کرده که حدود چهار درصد بالاتر از سال گذشته است. از این تعداد خودرو حدود 470 هزار دستگاه در هند فروخته خواهد شد و 170 هزار دستگاه صادر می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو