فونیکسریمکسبهتام

مسافران مشهد، پایتخت را دور می‌زنند

کنارگذر جنوبی تهران سرانجام کلنگ‌زنی می‌شود

عصر خودرو : در حالی که قرار بود کلنگ‌ آزادراه بزرگ کنار‌گذر جنوبی تهران در اسفند‌ماه سال گذشته و همزمان با حضور رییس جمهور برای افتتاح آزاد‌راه حرم تا حرم به زمین زده شود، حال وزارت راه اعلام کرده این پروژه سرانجام به زودی انجام می‌گیرد.

کنارگذر جنوبی تهران سرانجام کلنگ‌زنی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این آزاد‌راه 158 کیلومتری که کارشناسان شرکت ساخت از آن به اصلی‌ترین برطرف‌کننده گره ترافیکی جنوب و شرق تهران یاد می‌کنند، بناست ظرف چهار سال ساخته شود. همچنین وزارت راه اعلام کرده با افتتاح این راه بزرگ هزینه‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز در این مسیر نزدیک به 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

    پیش از این وزارت راه و شهرسازی زمان تضمینی ساخت و تکمیل این آزاد‌راه را سه سال اعلام کرده بود.

    طبق اعلام شرکت ساخت این آزاد‌راه منطقه آبیک را به چرم شهر ورامین متصل می‌کند و سپس وارد قطعه یک آزاد‌راه حرم تا حرم می‌شود. در برآوردهای ابتدایی صورت گرفته بناست 70 درصد از منابع مالی این آزاد‌راه از سوی بخش خصوصی انجام گیرد و 30 درصد مابقی که سهم دولت است نیز به شکل ارائه‌ی تسهیلات مالی پیگیری شود.

    پیش‌بینی می‌شود با افتتاح کنار‌گذر جنوبی تهران، بار ترافیک خودروهایی که از جنوب یا مرکز کشور قصد عزیمت به مشهد و شهرهای شمال شرقی را دارند، به جای ورود به حریم ترافیک شهری تهران با عبور از حاشیه ورامین به مسیر خود ادامه دهند تا به این ترتیب در کنار کاهش بارترافیکی تهران، کاهش آلودگی هوای این شهر نیز با سرعت بیشتری پیگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط