فونیکسریمکسبهتام

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر:

جاده کاشمر به شادمهر با اختصاص ردیف بودجه دوبانده می‌شود

عصر خودرو : رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با بیان اینکه اعتبارات استانی ناچیز و قطره چکانی است و پاسخگوی هزینه‌های دوبانده کردن جاده کاشمر به شادمهر نیست، گفت: دوبانده شدن این مسیر تنها در صورت تصویب کمیسیون ماده ۲۱۵ و اختصاص ردیف بودجه ملی امکان‌پذیر است.

جاده کاشمر به شادمهر با اختصاص ردیف بودجه دوبانده می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، غلامرضا ابراهیمی صبح امروز در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر اظهار داشت: از سال 1389 پیگیر اخذ مصوبه کمیسیون ماده 215 هستیم و تاکنون طرح توسط دو مشاور به صورت جداگانه تهیه و به وزارتخانه ارسال شده است که معاونت راهبردی ریاست جمهور وقت، طرح را به دلیل نقایصی رد کرد.

    وی با بیان اینکه با انتخاب مشاور جدید طرح مجددا تهیه و با رفع نقایص آن به وزارتخانه راه و شهرسازی ارسال شد، یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این مرحله نیز با توجه به وجود بیش از 3 هزار پروژه نیمه تمام در کشور، تصویب پروژه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر را ضروری نداست.

    رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با تأکید بر اینکه با وجود تصویب بودجه این پروژه در کمیسیون ماده 215، پیگیری‌های متعددی توسط مسئولان شهرستانی و استانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سطح کشور داریم و اکثر جاده‌ها هم هنوز دو طرفه است، تلاش می‌کنیم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را نسبت به اهمیت اجرای این پروژه قانع کنیم تا نسبت به اختصاص ردیف ملی موافقت کنند.

    وی با اشاره به اینکه بحث دوبانده شدن محور شادمهر به انابد از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به کاشمر است، افزود: با تقسیم شدن این مسیر به سه قطعه از سال 1385 عملیات اجرایی در بخشی از این مسیر آغاز شده بود و با توجه به حجم بالای ترافیک بین دو شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد، این مسیر تحت عنوان ساماندهی تقاطع‌ها با اختصاص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شد.

    ابراهیمی با بیان اینکه مسیر 14 کیلومتری کاشمر به خلیل آباد بالغ بر 6 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، گفت: حدود 3 میلیارد تومان از این هزینه تاکنون پرداخت شده و مابقی با عنوان دیون ثبت شده و پیمانکار پروژه طلبکار است.

    وی با اشاره به اینکه قطعه دوم این جاده که مسیر خلیل‌آباد به سمت کاشمر بوده و عملیات اجرایی آن از مدت‌ها قبل شروع شده است گفت: در حال حاضر مسیر برای انجام عملیات اجرایی بازگشایی شده است و حدود 40 درصد از عملیات خاکی آن به پایان رسیده است.

    رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات انجام شده در حوزه جاده شادمهر به انابد بر اساس اولویت بندی انجام شده در سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات ماده 180 در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافته و در حال حاضر نیز پیمانکار مشغول اجرای پروژه است.

    وی با بیان اینکه با توجه به حجم پروژه‌ها و کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر و افزایش 4 برابری هزینه‌ها، متأسفانه اعتبارات نه تنها افزایش نیافته، بلکه کمتر شده است، تصریح کرد: کمبود اعتبار مشکلات عدیده‌ای در اجرای پروژه‌ها ایجاد کرده است.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه امکان آغاز عملیات اجرایی محور کاشمر به شادمهر با اعتبارات استانی وجود دارد، اما با توجه به تزریق قطره چکانی اعتبارات، تکمیل شدن این پروژه سال‌های زیادی زمان می‌برد، گفت: با توجه به اهمیت جاده و جلوگیری از تصادفات دلخراش و جان باختن هموطنانمان در این جاده، نیازمند اختصاص ردیف بودجه ملی هستیم.

    رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر در ارتباط با احداث کنارگذر کاشمر تأکید کرد: احداث کنارگذر برای شهر کاشمر در قالب پروژه دو بانده کردن شادمهر به انابد توسط مشاور تهیه و در صورت تصویب کمیسیون ماده 215 و اختصاص ردیف بودجه ملی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو