فونیکسریمکسبهتام

سرپرست تیم سازنده خودروی آدراپانا:

خودرو زائربر آدراپانا طی ۲۲ روز ساخته شد

عصر خودرو : سرپرست تیم سازنده خودرو آدراپانا با بیان اینکه این خودروی زائربر در مدت ۲۲ روز ساخته شد، گفت: اطمینان خاطر دارم هیچ نهاد دولتی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در توسعه این مجموعه نخواهد شد.

خودرو زائربر آدراپانا طی ۲۲ روز ساخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰
  • خودرو زائربر
  • خودرو زائربر
  • خودرو زائربر آدراپانا طی 22 روز ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهدی عسگری‌کیا امروز با اشاره به اختراع خودرو زائربر برقی اظهار کرد: خودروی الکتریکی آدراپانا به‌طور کاملاً بومی و بر مبنای یک بنچ‌مارک از امکانات خودرویی کشور طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: موتور محرکه این خودرو از نوع براش‌لس برق مستقیم با توان 10 کیلووات است که از طریق چهار باتری 200 آمپری کلسیمی تغذیه شده و با هر بار شارژ مسافت 80 کیلومتر را طی خواهد کرد.

سرپرست تیم سازنده خودروی آدراپانا تصریح کرد: این خودرو به راحتی می‌تواند با اتصال به برق 220 ولت شبکه شارژ شده و به مدت چهار ساعت مداوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کار طراحی و محاسبات فنی این خودرو در چهار ماه انجام شد و تلاش شبانه‌روزی تیم اجرایی در مدت 22 روز به ثمر نشست.

عسگری‌نیا با بیان اینکه بیش از 95 درصد قطعات این خودرو ساخت داخل بوده و این مزیت بالای آدراپاناست، گفت: این خودروی زائربر را به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) پیشکش کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: سیستم‌های خودروهای الکترونیکی برای اماکن خاص طراحی می‌شود و هنوز تکنولوژی آنها چنان توسعه‌نیافته که خاصیت آندروید یافته و در شهر استفاده شود.

عضو هیئت علمی واحد اسدآباد با بیان اینکه شروع پروژه ساخت این خودرو از ابتدا با رویکرد زائربر آغاز شد، اظهار کرد: طرح این پروژه پنج‌ماه پیش آغاز و با تهیه نقشه‌ها توسط دانشجویان کار اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد همدان متولی این کار شد که در همدان نیز رونمایی در این واحد دانشگاهی انجام شد، افزود: اطمینان خاطر دارم هیچ نهاد دولتی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در توسعه این مجموعه نخواهد شد.

سرپرست تیم سازنده خودرو ادراپانا با تأکید بر اینکه تولید انبوه این پروژه نیازمند اراده جمعی است، افزود: اکنون جای خالی اراده جمعی در این مسئله احساس می‌شود.

عسگری‌نیا یادآور شد: این خودرو با هزینه 25 میلیون تومان ساخته شده که با تولید انبوه قیمت تمام شده آن به 14 میلیون تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این اختراع به زودی ثبت خواهد شد، اظهار کرد: این کار بومی و استانی است و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم که به نفع کسی مصادره شود.

این مسئول با بیان اینکه پنج دانشجو در این پروژه فعالیت کردند، خاطرنشان کرد: امیرحسن حکمتیان دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک، سعید طاهری دانشجوی کارشناسی مکانیک، محمدصادق طاهری کارشناسی کامپیوتر، محمدامین جمشید و علی درویشی دانشجویان کاردانی در کار ساخت این خودرو که به حمایت دانشگاه آزاد اسدآباد ساخت شده، مشارکت داشتند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط