فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر کرج:

قطار شهری کرج وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است

عصرخودرو: عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری کرج رسالت واقعی خود را فراموش کرده است، گفت: با توجه به بودجه و مصوبات مناسب درنظر گرفته شده برای این پروژه، تاکنون خروجی قابل قبول و ملموسی به دنبال نداشته است.

قطار شهری کرج وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، جلسه شورای اسلامی شهر کرج که امروز با حضور رئیس و اعضای شورا و شهردار کرج در صحن علنی برگزار شد به بحث و بررسی در مورد تلاش برای رفع مشکلات شهری اختصاص یافت.
    در این جلسه ارائه گزارش در مورد ایجاد منطقه گردشگری واقع در بلوار طالقانی شمالی که در گذشته شهربازی بود و مالک درخواست تغییر کاربری به گردشگری را داده بود، انجام شد.
    این زمین دارای 63 هزار مترمربع مساحت در سه بلوک است که روی شیب کوه احداث می‌شود و شامل هتل، مرکز فرهنگی، تفریحی، سلامتی، مجتمع تجاری و بازار است.
    این پروژه به صورت مشارکتی میان شهرداری و مالک شخصی اجرا می‌شود و پس از اخذ مجوز از کمیسیون ماده 5، مبلغ 216 میلیارد تومان هزینه عوارض و پروانه ساخت باید از سوی مالک به شهرداری کرج پرداخت شود.
    علی ترکاشوند، شهردار کرج در این جلسه از برگزاری کارگاه آموزشی برای کلیه مدیران مناطق خبر داد و اظهار داشت: اعضای شورا نیز می‌توانند برای بررسی و انجام تذکرات لازم در این جلسات حضور داشته باشند.
    محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج نیز بیان کرد: لایحه احراز مشاغل حساس مانند مدیران شهرداران مناطق و سازمان‌ها تا 15 روز آینده به شورا ارسال شود تا از بین رفتن رابطه‌ها و برقراری ضابطه در مدیریت شهری کرج اجرایی شود.
    مریم قهرمانی‌صارم در این جلسه تذکری مبنی بر لزوم توجه به روند فعالیت قطار شهری کرج داد و اظهار داشت: روند کارکرد پروژه قطار شهری کرج باید به صورت فصلی یا کمتر از آن مورد بررسی قرار گیرد.
    این عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بودجه و مصوبات مناسبی در سال گذشته برای این پروژه در نظر گرفته شد، گفت: متاسفانه تاکنون خروجی قابل قبول و ملموسی مشاهده نشده و نمی‌توانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.
    وی با اشاره به اینکه سازمان قطار شهری کرج رسالت واقعی خود را فراموش کرده است، بیان کرد: شرکت سابیر به شرکتی حق‌العمل‌کاری تبدیل شده که بودجه دریافت می‌کند اما کارها را کوچک کرده و در اختیار سایر پیمانکاران قرار می‌دهد.
    قهرمانی با اشاره به اینکه رسالت سازمان، مدیریت صحیح و تخصصی در انجام کار است، تصریح کرد: ایرادات بزرگی وجود دارد که به مجموعه مدیریت شهری بازمی‌گردد که تداخل زیرگذر چهارراه هفت‌تیر با مترو نیز عمق فاجعه برای عدم مطالعات صحیح برای اجرای پروژه‌ها را تایید می‌کند.
    محمود دادگو در این مورد گفت: مقرر شده جلسه‌ای با حضور استاندار و وزیر در چهارشنبه هفته آینده برگزار شود و کلاه بزرگی که در مورد شبکه قطار شهری کرج بر سر شهر گذاشته شده و ادعای عدم امکان فنی برای ورود قطار از میدان شهید سلطانی به داخل تونل‌ها، مورد بررسی قرار گیرد، چراکه با بررسی‌های انجام شده ورود قطار از دپو خط مهرشهر نیز امکان‌پذیر است.
    وی با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن این پروژه و تسریع بخشیدن به آن می‌توان اقدامات زیادی انجام داد، خاطرنشان کرد: در این زمینه انتقادهایی به مدیر قطار شهری کرج وارد است که باید توضیحاتی ارائه دهد.
    رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود قطار هشتگر به "تونل وحشت" تبدیل شود تا پس از سال‌ها مسکوت ماندن، برای شهر نفعی به همراه داشته باشد.
    فاطمه آجرلو با تاکید بر اینکه زمانی می‌توانیم ادعا کنیم قطار شهری به درستی فعالیت نمی‌کند که بودجه مناسبی به آن تزریق شده باشد، گفت: شرکت شستا تاکنون هیچ مبلغی به قطار شهری پرداخت نکرده است.
    ناظر شورای شهر در سازمان قطار شهری بخش از این کم‌کاری از شورای اول، دوم و سوم بوده، بیان کرد: پیمانکار قطار شهری با توجه به اینکه 13 سال شهر را با چالش مواجه کرده، باید تعویض شود اما شورا نیز باید زمینه لازم را از جمله توافق با شرکت شستا برای پرداخت هزینه‌ها فراهم کند.
    وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در شورای شهر گاهی تصمیمات با لجبازی با مدیران سازمان‌ها به سبب نحوه برخورد آنان گرفته می‌شود.
    سعید فیروزگاه، عضو دیگر شورای شهر کرج اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ناظران سازمان‌ها بیشتر از مدیران عامل از سازمان مربوطه دفاع می‌کنند که این امر در مورد سازمان میادین و زیباسازی دیده شده است.
    حمیدرضا ابوالحسنی با بیان اینکه قطار شهری فعالیت خاصی انجام نمی‌دهد که به آن بودجه تزریق شود به لزوم توجه و ساماندهی بیمارستان کوثر نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه کرج در زیمنه بهداشت و درمان، کم‌توجهی و عدم تعیین تکلیف این بیمارستان ظلم به شهروندان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط