فونیکسریمکسبهتام

طرح آماربرداری مبدا و مقصد جاده ای آذربایجان غربی پایان یافت

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از اتمام طرح آماربرداری مبدا و مقصد استان با پرسشگری از نزدیک به ۴۰ هزار وسیله نقلیه جاده ای متردد در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

طرح آماربرداری مبدا و مقصد جاده ای آذربایجان غربی پایان یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مجتبی رحمانی با بیان اینکه این طرح به صورت همزمان در سراسر کشور از 20-16 اردیبهشت ماه امسال در 14 نقطه و در قالب 28 ایستگاه اجرا شد افزود: در این طرح 24 هزارو 742 دستگاه سواری شخصی، دو هزار و 577 دستگاه مسافر عمومی و 9 هزار و 674 دستگاه وسیله نقلیه باری در قالب طرح تحت پرسش قرار گرفتند.

    وی ادامه داد: در قالب این طرح از رانندگان وسایط نقلیه درخصوص اطلاعاتی نظیر وضعیت مالکیت خودرو، تمام مولفه‌های مربوط به شناسه وسایط نقلیه، نوع وسیله نقلیه، سرنشینان خودرو، ظرفیت باری و مسافری، سال ساخت، شماره پلاک، شماره کارت هوشمند در خصوص وسایط نقلیه عمومی، نوع بار نامه و طول مدت سفر در این بخش از رانندگان سوال شد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی یادآور شد: فرم‌های پرسشگری طراحی شده در این طرح، برای پوشش نیازهای دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

    رحمانی با بیان اینکه در تمامی گلوگاه‌های استان، تردد شماری خودروها به صورت بصری انجام شد، اظهار داشت: اطلاعات مربوطه با اطلاعات تردد شمارهای برخط تطابق خواهند یافت، تا به نسبت تردد در جاده‌ها، برای ارتقای سطح سرویس جاده‌ها، برنامه‌ریزی شود.

    وی تصمیم‌ گیری مناسب در وضعیت ارائه خدمات و ارتقای حمل و نقل عمومی را از اهداف ویژه اجرای این طرح سراسری دانست و گفت: برنامه ریزی برای پوشش بهتر بارنامه و صورت وضعیت و افزایش درامد سازمان، تعیین نحوه کنترل عملکرد ناوگان، افزایش بهره وری ناوگان عمومی، آماده سازی امکانات لازم بین راهی براساس تقاضاهای سفر، اتخاذ سیاست های لازم در خصوص ایمنی مسافر، اصلاح دستورالعمل ها و روش های موود و اطمینان از قابلیت آن ها از جمله دیگر اهداف این طرح است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی شناسایی قطب های تولید، جذب سفرباری و مسافری شده و برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد توسعه شبکه راه ها و امکانات حمل و نقل کشور را از مزایای این طرح برشمرد.

    رحمانی در خصوص تفاوت های طرح آمارگیری سال جاری با طرح اجرا شده در سال 83 یادآور شد: در طرح آمارگیری سال جاری نسبت به سال 83، تعداد ایستگاه ها از 200 ایستگاه به 800 ایستگاه و تعداد ناحیه ها از 70 ناحیه به 120 ناحیه در سطح کشور افزایش یافته است، همچنین برای نخستین بار در این طرح علاوه بر ناوگان عمومی باری و مسافری از سواری های شخصی هم پرسشگری می شود.

    وی افزود: برای برگزاری بهتر طرح دوره آموزشی کارشناسان ادارات کل حمل و نقل و پایانه های و شرکت های مجری طرح به مدت دو روز در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و موضوعات مرتبط با شناخت طرح، نحوه فرآیند اجرای طرح و دستورالعمل ها آموزش داده شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو