فونیکسریمکسبهتام

آیا با افزایش وام واحیای لیزینگ‌ها رونق به بازار خودرو برمی‌گردد؟

عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان معتقد است: افزایش وام خودرو و فعال شدن لیزینگ ها فاکتورهایی برای رونق صنعت خودروسازی محسوب می شوند.

آیا با افزایش وام واحیای لیزینگ‌ها رونق به بازار خودرو برمی‌گردد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، سرانجام پس از ماهها انتظار در هفته گذشته در شورای عالی اعتبار  پیشنهاد افزایش 15 میلیون تومان وام خودرو تصویب شد. موضوعی که البته چندان عجیب هم نبود چراکه به واسطه افزایش قیمت خودرو این انتظار می رفت تا تسهیلات کمک خودرو نیز متناسب با این امر افزایش یابد. اگرچه در ماههای گذشته گفته می شد برخی بانک‌های خصوصی برای خودرو وام 15 میلیون تومانی می دهند.

    با این حال این روزها به نظرمی رسد، خبر افزایش رسمی وام خودرو از 7 میلیون تومان به 15 میلیون تومان و خبرهایی مبنی بر فعال شدن دوباره شرکت‌های لیزینگ خدور رونق را به این بازار رکود زده برگرداند.  در این رابطه احمد نعمت‌بخش می‌گوید:افزایش وام خودرو باعث رونق این صنعت می شود چراکه برخی از مردم به دلیل قدرت خرید پایین، نتوانسته‌اند وسیله نقلیه شخصی مورد نیاز خود را تهیه کنند. حال با افزایش وام خودرو قطعاً متقاضیان خودروها بیشتر می شود و مردم می توانند برای خود خودرو خریداری کنند.

    دبیرانجمن خودروسازان تصریح می‌کند که  جای خوشحالی دارد خودروسازان کشور توانسته‌اند تولیدات خود چه امسال، چه در سال گذشته افزایش دهند. خودروسازان این پیش بینی از اینکه شورای پول و اعتبار وام خودرو را افزایش می دهد و این خود باعث تقاضای بیشتر از جانب مردم خواهد شد تا بتوانند خودروی مورد نیاز خود را توسط این وام ها و یا به صورت لیزینگی خریداری کنند، داشته اند. این حرکت قطعاً باعث رونق صنعت خودروسازی است.

    نعمت‌بخش افزود: فعال شدن لیزینگ ها نیز، فاکتوری برای رونق این صنعت است. از آنجا که نرخ تسهیلات 2درصد پایین آمده است و همچنین به شرطی که لیزینگ‌ها بتوانند تامین سرمایه کنند و به خریداران خودرو وام بدهند، می تواند به این صنعت بهبود بخشد.

     در حال حاضر به نظر می‌رسد کثر مردم به دلیل توانایی پایین در خرید خودرو ترجیح می دهند ارزان ترین خودروها را بخرند و به نظر می رسد پراید و پژو 405 از پرمصرف ترین خودروها در میان عموم است. حتی با این حال که وام خودرو افزایش یافته است برخی بر این عقیده اند که تنها با این مبلغ می توانند پراید تهیه کنند. این در صورتی است که خودروسازان همواره به دنبال آن هستند تا قیمت های خودرو را افزایش دهند، حتی در حالی که بازار کشش افزایش قیمت برای خودرو ندارد. اما خودروسازان نیز، دلایل موجه خود را دارند و درخواست هایی برای شورای رقابت فرستاده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط