فونیکسریمکسبهتام

مشاور وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

کاهش تلفات جاده‌ای طرحی دو طرفه است

عصر خودرو : مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همراهی ایران با هفته جهانی ایمنی راه‌ها اعلام کرد: اگر قصد داریم تلفات جاده‌ای کشور را از رقم بسیار بالای فعلی کاهش دهیم، قطعا باید به سمت پروژه‌هایی حرکت کرد که همکاری دوطرفه مردم و دولت را شامل می‌شود.

کاهش تلفات جاده‌ای طرحی دو طرفه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید معید‌فر تصریح کرد: در ایران میزان تلفات و خسارات مادی و جانی در جاده‌ها بسیار بالاست. این مساله باعث شده دولت با عزمی جدی و همراه‌کردن تمام دستگاه‌های ذیربط از سال 1382 طرحی را آغاز کند که در نتیجه آن آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

    وی ادامه داد: پس از آن سال و با برپا کردن کمپین‌ها و طرح‌های مختلف خوشبختانه آمار تصادفات جاده‌ای در کشور از سال 1384 روند کاهشی پیدا کرد تا جایی که امروز و با گذشت حدود 10 سال عدم تلفات 40 درصد پایین آمده است.

    وی شفافیت رابطه دولت و ملت، اطلاع‌رسانی صحیح به مردم و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح را محورهای اصلی مورد نظر در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: این شفافیت باعث می‌شود مردم نسبت به اجرای برنامه‌های دولت احساس مسوولیت کرده و با آن همکاری کند. در کنار آن کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز تلاش کرده درعرصه‌های مختلف برای بهبود وضعیت راه‌ها برنامه‌هایی را اجرا کند که نتیجه آنها در طول سال‌های گذشته مشخص‌اند.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای بر سر راه دولت بخشی از این برنامه‌ها نتوانستند به شکلی مناسب پیگیری شوند که امیدواریم با ایجاد ارتباطی دوسویه میان دولت و ملت این کاستی‌ها را جبران کنیم.

    وی با اشاره به تلاش خودروسازان برای افزایش کیفیت خودرو‌ها، تلاش پلیس برای افزایش اهرم‌های نظارتی و تلاش ارگان‌های امدادی برای حضور به موقع در صحنه‌ها اظهار کرد: فرآیند تمام برنامه‌های مشترک کاهش 10 ساله تصادفات جاده‌ای کشور بوده است، اما هنوز شرایط ما با استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی دارد و باید در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم.

    این جامعه‌شناس با بیان این‌که بخش عمده‌ای از مشکلات جاده‌ای باید از سوی خود مردم پیگیری شود، تصریح کرد: در حال حاضر با وجود ایمن‌سازی بسیاری از جاده‌های کشور به دلیل حضور غیرمجاز یا غیرایمن عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بعضا تصادفات مهلکی رخ می‌دهد که نشان از نقش موثر مردم در این آمار دارد. باید کاری کرد که این احساس مسوولیت از سوی تک‌تک افراد جامعه به وجود آید.

    وی آگاه کردن جامعه از مساله‌ای به نام احترام به دیگران را محور اصلی فرهنگ‌سازی در این حوزه عنوان کرد و گفت: همان‌طور که در سال گذشته در قالب دهه ایمنی راه‌ها با برپایی کارگاه‌های آموزشی تلاش کردیم این فرهنگ را جا بیندازیم در هفته جهانی ایمنی راه‌ها نیز برنامه‌ها با همین محوریت ادامه دارد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در هفته ایمنی راه‌ها که از چهاردهم تا بیستم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود، تلاش شده با محوریت قرار دادن کودکان ایمنی راه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: در این کمپین جهانی یک بیانیه از سوی کودکان صادر شده که در آن از والدین می‌خواهند از رانندگی خطرناک خودداری کنند. این بیانیه که نسخه فارسی آن نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر آموزش و پرورش در روز آخر این هفته قرائت خواهد شد تلاش می‌کند تا افزایش ایمنی راه‌ها را این‌بار با محوریت کودکان در پیش گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیتی که خانواده‌های ایرانی به کودکان خود می‌دهند امیدواریم محوریت کودکان در این هفته بتواند تاثیری بزرگ در کاهش تلفات جاده‌ای کشور داشته باشد که البته این کاهش با توجه به نیاز دائمی به فرهنگ‌سازی و ایجاد آگاهی باید تداوم یافته و برای مدت‌های طولانی در دستور کار قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو