فونیکسریمکسبهتام

قطار شهری، استخوان‎بندی اصلی سیستم حمل و نقل عمومی است

عصر خودرو : آنچه طی یکسال گذشته به عنوان عملکرد سازمان قطار شهری مطرح شده است، طراحی کامل پروژه خط ۲ قطار شهری توسط ۱۱ شرکت مشاور در کنار سایر سیاست گذاریهای سازمان با هدف اجرای بهینه و کارآمد پروژه قطار شهری بوده است. بی شک نقش قطار شهری در جابجایی حجم وسیعی از مسافران شهری و به تبع آن کاهش ترافیک، بسیار قابل ملاحظه است.

قطار شهری، استخوان‎بندی اصلی سیستم حمل و نقل عمومی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرانلاین، مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: مبادله قرارداد در CITIC ICC - تنظیم الحاقیه بخش اول فاینانس پروژه- با تشکیل کنسرسیومی از شرکت سابیر و چند شرکت دیگر در مرداد ماه سال 93 از دیگر اقدامات این سازمان است، ضمن آنکه علاوه بر این اقدام انجام مقدمات لازم جهت تامین بخشی از منابع مالی پروژه با واگذاری زمین های شهرداری به سازمان قطار شهری در این راستا انجام پذیرفته است.
    علی اصغر همتی، عملیات ساخت 120 دستگاه واگن نوسط شرکت ایریکو را یادآور شد و افزود: در این راستا طراحی مفهومی و پایه ناوگان به اتمام رسیده و تجهیزات و زیر سیستم های ناوگان، نهایی شده اند. علاوه بر مباحث عنوان شده تخصیص اعتبار 300 میلیارد ریال برای تامین ناوگان بخشی از خط 2، قرارداد خرید دو رام قطار، از شرکت واگن سازی تهران از طریق شرکت ایریکو، منعقد و قطار رام اول در بهمن 91 به مالکیت سازمان قطار شهری کرج و حومه در آمد و در تیر ماه 92 به این سازمان محول شد، سازمان قطار شهری کرج و حومه متعهد به پرداخت 84 میلیارد ریال برای قطار های رام اول و دوم می باشد که تاکنون 26 میلیارد ریال آنرا پرداخته است.
    به گفته همتی، در یکسال اخیر سازمان قطار شهری کرج و حومه اقداماتی را در قالب طراحی کامل پروژه خط 2 (فاز یک و دو)، تعمیر، نصب و راه اندازی تجهیزات محدوده فاز یک، عملیات ساخت فاز 1 پروژه خط 2، احداث 13 ایستگاه، ساخت 120 واگن و احداث تونل 12.26 کیلومتری از جمله این اقدامات است. سازمان قطار شهری با اجرای این اقدامات زمینه ساز پیشرفت 64.31 درصدی طراحی ناوگان، پیشرفت 91.91 درصدی تونل، پیشرفت 32.85 درصدی ایستگاه ها، پیشرفت 61.15 درصدی مرکز فرمان، 8.29 درصد پیشرفت خطوط ریلی و پیشرفت 4.14 درصد در حوزه تدارکات فراهم آورده است. در این راستا پیشرفت نوگان به طور کلی 28.10 درصد بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو