فونیکسریمکسبهتام

تخصیص گازوئیل براساس پیمایش گامی بلند در تحقق اقتصاد مقاومتی

عصرخودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تخصیص سوخت به ناوگان گازوئیل‌سوز بر اساس پیمایش را گامی بلند در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند .

تخصیص گازوئیل براساس پیمایش گامی بلند در تحقق اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، مجید جلیل سرقلعه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ساماندهی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی ، مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت سه ویژگی مهم این طرح است که از اول خرداد اجرا می شود.
    وی گفت : مدیریت مصرف انرژی ، موجب کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری می شود و باید
    برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.
    وی افزود: اقتصاد ایران تک محصولی است و قسمت اعظم درآمدهای خود را از فروش سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورد ، پس هرچه مصرف این سوخت‌ها در کشور بهینه باشد ، درآمدزایی ملی نیز بیشتر می‌شود.
    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عمل به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی راهکار عبور کشور از بحران‌ و تنگناهای مالی است ، یادآور شد: یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود و اگر خودروهای گازوئیل‌سوز مازاد بر نیاز سوخت دریافت نکنند آمار قاچاق در این حوزه به حداقل
    کاهش می‌یابد.
    سرقلعه تأکید کرد: طرح توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پیمایش در دو مرحله به اجرا در می‌آید که مرحله نخست از اردیبهشت و براساس اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت یا CMR بارنامه بین‌المللی برای ناوگان ترانزیت کالا آغاز ‌شده است.
    وی اظهار داشت : مصوبه هیأت وزیران، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تا کل ناوگان باری و مسافری نفت‌گازسوز کشور را به GPS مجهز کند که البته 75 درصد اعتبار لازم برای اجرای این طرح را وزارت نفت از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه می‌پردازد. ضمن آنکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حمل و نقل عمومی برون شهری باید متناسب با نوع وسیله نقلیه، ظرفیت تعداد محور و سال ساخت میزان مصرف انواع خودرو را در هر 100 کیلومتر با بار و بدون بار تعیین و به وزارت نفت گزارش کند تا به تائید وزارت نفت برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو