فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه بویراحمد:

قطعه سوم محور پاتاوه به دهدشت ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

عصر خودرو: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: قطعه سوم محور پاتاوه به دهدشت ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قطعه سوم محور پاتاوه به دهدشت ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نماینده مردم کهگیلویه در مجلس، فرماندار کهگیلویه و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از میزان پیشرفت پروژه جاده پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد گفت: محور پاتاوه – دهدشت شامل قطعات 1،2،3و 7 ب به عنوان بخشی از محور راه اصلی شهرضا- بهبهان است که از 35 کیلومتری جاده یاسوج – اصفهان شروع و به طول 140 کیلومتر تا دهدشت ادامه دارد.

    حسین فدایی بیان کرد: در حال حاضر عبور وسایل نقلیه از طریق یاسوج – بابامیدان – گچساران و دهدشت به طول 270 کیلومتر انجام می‌شود که با ساخت این محور ضمن کاهش 120 کیلومتری مسافت در زمان، در مصرف سوخت و استهلاک نیز صرفه‌جویی می‌گردد.

    وی افزود: قطعه سوم این محور که از منطقه لوداب واقع در انتهای قطعه دوم محور شروع و به منطقه دهدشت در جنوب غربی و مقسط‌الراس مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان منتهی می‌شود در مسیر خود در مجاورت سمت شمال رودخانه لوداب از نزدیک روستاهای بین مسیر گذشته  و پس از قطع این رودخانه در ارتفاعات و تپه ماهور‌های جنوبی  و منطقه سخت کوهستانی با عبور از تونل‌های پیش بینی شده و تقاطع با راه‌های دیگر نظیر ورودی دهدشت، قلعه‌رئیسی و قلعه دختر پس از طی 63 کیلومتر در حوالی روستاهای آب کره تل به انتهای قطعه می‌رسد.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه طول بزرگترین پل قطعه سوم این پروژه 260 متر است،افزود: طول بزرگترین تونل 1265 متر است.

    فدایی تعداد تونل های قطعه سوم را 7 دستگاه به طول 5334  متر برشمرد و عنوان کرد: 12 پل غیر تیپ به طول 1245 متر در این قطعه در حال اجرا است.

    وی بابیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه دغدغه اصلی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قطعه محور دهدشت – پاتاوه یکی از قطعات کریدور جنوب به شمال است.

    فدایی هدف از این بازدید را تهیه گزارش برای وزیر عنوان کرد و افزود:  در پی این گزارش وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای با فرمانده قرارگاه خاتم که در تهران برگزار می‌شود مشکلات این پروژه را بررسی می‌کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد حجم بالای عملیات پروژه و هزینه سنگین و ناچیز بودن اعتبارات در سال‌های  گذشته  از جمله دلایل کندی روند پیشرفت پروژه جاده پاتاوه – دهدشت برشمرد.

    وی گفت: امیدواریم با اعتبار مناسب  نزدیک به 500 میلیارد ریال که در قانون پیوست بودجه سال 94  پیش بینی شده حداقل تعدای از قطعات این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

    فدایی بابیان اینکه سیاست ما این است که حداقل طول قطعات کمتر شود تا بهره‌بردای از قطعات زودتر انجام شود،عنوان کرد: طول قطعه که توسط قرار گاه خاتم در دست اجرا است  63 کیلومتر و 28کیلومتر توسط شرکت پارس در دست اجرا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو