فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل:

پل قدس را با ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی امسال اجرا می‌کنیم

عصرخودرو: رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: پل قدس اردبیل را امسال با ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به نسبت طراحی گذشته اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

پل قدس را با ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی امسال اجرا می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا سلیمانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز شوراها در اردبیل اظهار کرد: شورا، دولت و در راس امور مجلس باید آیین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات را تسهیل کرده و خروجی کار به عمران و آبادانی و همچنین ارتقای حقوق شهروندی منجر شده و در این عرصه نمود پیدا کند.
    وی افزود: یکسری قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در سال‌های گذشته تدوین شده است که پاسخگوی نیاز فعلی شهروندان نیست و با این آیین‌نامه‌ها و قوانین شهرسازی و عمران و آبادانی با سرعت کمتری پیش رفته و کارها روند کندی به خود می‌گیرد.

    رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل ادامه داد:  بنابراین در مسیر شتاب بخشیدن و افزایش کارآیی فعالیت‌ها در جلب رضایت‌مندی شهروندان یکسری قوانین که در اختیار دولت است باید بازنگری شده و در اصلاح آن دقت شود.

    سلیمانی بیان کرد: در صورت ضرورت نمایندگان مجلس نیز باید مصوبات لازم را در این زمینه داشته باشند که از جمله قوانین شهرداری آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی ماده 100 که به نظر بنده از جمله معضلات و مشکلات در خصوص مسئله شهرسازی و معماری تخلفات ساختمانی است که مردم ما به عینه مشاهده می‌کنند که این نارسایی‌ها حاصل به روز نبودن مواد قانونی و بخشنامه‌ها و مقررات است.

    وی گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه و تجربه و تخصصی که بنده در پل‌سازی، طرح‌های ترافیکی و سازه تقاطع غیر هم‌سطح دارم و به صورت استانی توسط مشاورین ذیصلاح، کارشناسان و اعضای کمیته فنی و شورای هماهنگی ترافیک استان در پل قدس تغییراتی داده شده است.

    رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل یادآور شد: باید بگویم ما با توجه به جایگاه مهندسی ارزش، برای اولین بار در طراحی پل سعی کردیم تا اتفاقی مبارک در این شهر رخ بدهد تا منجر به تسهیل عبور و مرور و ترافیک شهری شود.

    سلیمانی ادامه داد: البته در بازنگری طرح‌ها و نقشه‌های اجرای پل قدس ما با کاهش 30 میلیارد تومانی در برآورد اولیه نیز روبه‌رو هستیم.

    وی افزود: تغییرات اساسی در تعرفه با توجه به نگاه یکپارچه از بعد درآمدی و شهرسازی در قالب قوانین عوارض تعرفه شهرداری، مورد توجه قرار گرفته است.

    رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: تسهیلاتی که در تعرفه برای انبوه‌سازان واقعی با هدف خروج از رکود سال قبل و رونق ساخت و سازها پیش‌بینی شده به یقین در اشتغالزایی موثر بوده و ثمرات خوبی را به همراه خواهد داشت.

    سلیمانی گفت: ما تشکیل کارگروه‌های تخصصی را در سه رشته اصلی مهندسی‌ در شهرداری اردبیل شکل داده‌ایم که شامل کارگروه‌های معماری و شهرسازی فنی و عمرانی و کارگروه ترافیک است.

    وی ادامه داد: با دعوت از اساتید دانشگاه‌ها و افراد متخصص و مجرب در این زمینه از ادارات مربوطه و نخبگان شهری در این کارگروه‌ها استفاده می‌کنیم که به پیشنهاد بنده در یک سال اخیر این امر نتایج خوبی را به همراه داشته و خروجی آن به بهبود شرایط و تقویت ساختار شهرسازی در آینده کمک خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، عضو شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود در مورد عملکرد شورا در حوزه فرهنگی گفت: امسال همچنین شاهد آغاز عملیات طراحی و احداث فرهنگسراها در هر منطقه از شهرداری خواهیم بود .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو