فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به اهداف سفر آخوندی به شیراز

کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر تهران- شیراز با افتتاح یک آزادراه

عصر خودرو : بازدید از فاز جدید توسعه فرودگاه شیراز و پیگیری آخرین مراحل ساخت آزادراه اصفهان – شیراز، دو محور اصلی سفر آخوندی به استان فارس را تشکیل می‌دهد.

کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر تهران- شیراز با افتتاح یک آزادراه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی از روز سه شنبه سفر خود را به استان فارس در حالی آغاز کرد که تمام پروژه‌های راهی این استان تحت الشعاع یک طرح جامع و بزرگ قرار دارد. طرح اتصال آزادراهی اصفهان به شیراز که می‌تواند یک تحول بزرگ در راه‌های مرکزی کشور به وجود آورد.

    این آزادراه که طرح ساخت و اجرای آن در دو فاز اجرایی می‌شود، فاصله این دو شهر و به تبع آن تهران به شیراز را 134 کیلومتر کاهش می‌دهد و البته در زمان سفر نیز بیش از صد دقیقه صرفه جویی به وجود می آورد. در کنار آن طبق براوردهای انجام شده صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت نیز در زمان افتتاح این طرح به دست خواهد آمد.

    این آزادراه که آخوندی مطلع شدن از آخرین وضعیت آن را به عنوان یکی از محورهای اصلی سفرش به استان فارس اعلام کرده با توجه به وسعت 370 کیلومتری برای تکمیل به هزینه‌ای بسیار زیاد احتیاج دارد.

    هزینه‌ای که بر مبنای قراردادهای اعمال شده نزدیک به نیمی از آن را بخش خصوصی تامین می‌کند و ما بقی با اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد. البته کل مراحل اجرایی در این طرح تنها به فاز اول پروژه مربوط می‌شود و فاز دوم با وجود گذشت زمانی نسبتا طولانی هنوز در مرحله مطالعه به سر می‌برد.

    فاز نخست این پروژه اما با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده و احتمالا تا دو سال آینده به زیربار ترافیک می‌رود. این محور به طول 210 کیلومتر از محور سپیدان شیراز شروع و پس از عبور از تنگ خیاره و دشت بیضاء و ساحل حاصلخیز رودخانه کر و کامفیروز، بهشت گمشده و شرق آبشار مارگون ، تنگ براق و شرق شهر یاسوج(با فاصله حدود 50 کیلومتر) ، منطقه کوهستانی چهار دره و آبادی های خسرو شیرین ضمن عبور از رودخانه ایزد خواست در محدوده شهر ایزدخواست به محور موجود وصل می گردد.

    شرکت ساخت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش قابل توجه تصادفات استانی و افزایش سرعت تردد در محورهای اصلی این دو استان را از اهداف اصلی پروژه آزادراه اصفهان- شیراز عنوان کرده است.

    حضور وزیر راه و شهرسازی در این پروژه بسیار مهم که در تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور نقشی حیاتی ایفا می‌کند روند ساخت و تکمیل این آزادراه را با سرعت بیشتری همراه می‌کند هرچند هنوز فاز دوم این راه بسیار مهم وارد مراحل اجرایی نشده و به معرفی سرمایه گذار و پیمانکار نیاز دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط