فونیکسریمکسبهتام

سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران (۴)

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی :به دنبال جلب اعتماد دوباره مصرف کنندگان هستیم

عصر خودرو : امروز تنها دو روز مانده به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران؛ نشست خبری این نمایشگاه با حضور علی‌اکبر بخشی، ریاست اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران و محمدباقر رجال، رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی :به دنبال جلب اعتماد دوباره مصرف کنندگان هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰
  • نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران
  • نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران
  • نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران
  • رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی :به دنبال جلب اعتماد دوباره مصرف کنندگان هستیم

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، علی‌اکبر بخشی در آغاز سخنان خود گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه جلب اعتماد از دست رفته مصرفکنندگان قطعات یدکی، رفع نگرانی‌های آن‌ها از کیفیت قطعه خریداری شده و حس لزوم وجود نمایشگاه است. وظیفه ما به عنوان ناظر کیفی حلقه بزرگ تولید کننده، مصرف  کننده و ناظر کیفی قطعات این است که صلاحیت شرکت کنندگان در نمایشگاه و کیفیت قطعات تولیدی آن‌ها را بررسی کنیم و سپس مجوز ورود آن‌‌ها به نمایشگاه را صادر کنیم. از این رو می‌توانیم بخشی از تولیدکنندگان دارای صلاحیت و کیفیت مناسب را معرفی کنیم و تحت پوشش خود درآوریم تا از این طریق بخشی از نگرانی خریداران و مصرف کنندگان قطعات خودرو نسبت به کیفیت اجناس تولیدی را برطرف کنیم. اگرچه کار ما نظارت بر بازار قطعات است اما مشکل کار آن‌جا است که وظایف ما در بسیاری از موارد از دیدگاه قانونی محدود می‌شود. از این رو نظارت ما تنها محدود به مراحل توضیع قطعات و پس از آن می‌شود و مرحله تولید، گارانتی و خدمات پس از فروش به هیچ وجه تحت نظارت صنف نیست. با این حال همواره نگاه ویژه‌ای به مقوله تولید داشته‌ایم چراکه اعتقاد داریم تولید سرمایه ملی است و باید حفظ شود.
وی در ادامه از اجرای برنامه‌های جدید خبر داد و گفت: برای برقراری توازن میان تولید و توضیع با انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو وارد مذاکرات شدیم و درپی دستیابی به تفاهم هستیم چرا که با برقراری این توازن بر قیمت قطعات نظارت و واسطه‌ها حذف می‌گردندو در نهایت هزینه تولید کاهش می‌یابد که نتیجه آن سود بیشتری است که به مصرف کننده خواهد رسید.
بخشی ادامه داد: تا کنون در سه مبحث نظارت بر توضیع قطعات، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان و همچنین تاسیس شرکتی با عنوان شناسا که وظیفه آن بررسی و تایید کیفیت قطعات تولیدی است تا آنجایی که در حوضه اختیارات ما است عمل کرده‌ایم.
وی در انتهای سخنان خود در باره سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران افزود: این نمایشگاه در حال حاضر همچنان بصورت تخصصی برگزار می‌شود و مخاطب عام ندارد و از دوره آتی برگزاری آن بصورت کامل بر عهده شورای برگزاری نمایشگاه اتحادیه خواهد بود. آمار غرفه‌های موجود دراولین دوره نمایشگاه معادل 25 و در دومین دوره برابر 80 غرفه بود این درحالی است که سقف هدف خود را بر 100 غرفه گذاشتیم اما با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان این تعداد به 150 غرفه افزایش یافت.
رجال در ادامه نشست گفت: پیشنهاد برقراری توازن میان تولید و توضیع که در اسفند ماه سال گذشته از سوی اتحادیه صنف فروشندگان قطعات یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران مطرح شد واقعه‌ای بسیار خوشحال کننده بود چراکه دقیقا همان چیزی است که لازم داشتیم و مدت‌ها در پی آن بوده‌ایم. در حال حاضر در بخش تولید قطعات خودرو در کشور توان ما بین 80 تا 100 درصد است اما آنچه تولید می‌شود بسیار پایین‌تر از سطح توان تولید است. در سال 1389 ما در رتبه سیزدهم جهانی تولید کننده خودرو قرار داشتیم اما حالا به دلیل پاره‌ای از مشکلات بسیار افت کرده‌ایم. این درحالی است که با همه این توانمندی‌ها گرفتار تعهدات و مشکلات بانکی و بدهی‌ها هستیم. تولید و توضیع تو تخصص کاملا جدا اما همچون یکدیگر حیاتی و مهم هستند. از این رو اتحادیه باید کیفیت تمامی قطعات تولیدی را کنترل کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو