فونیکسریمکسبهتام

تعریض جاده روستایی میغان نیاز چهار روستای شاهرود را برطرف می کند

عصر خودرو: تعریض راه مواصلاتی روستای میغان، حدفاصل تقاطع روستاهای قلعه آقا عبدالله و نمد مال تا محور اصلی شاهرود- آزادشهر و ایمن سازی آن یکی از دغدغه های اساسی پنج هزار ساکن این منطقه از بسطام است.

تعریض جاده روستایی میغان نیاز چهار روستای شاهرود را برطرف می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، راه های روستایی در شهرستان شاهرود، به واسطه عرض کم همواره آبستن حوادث ناگوار رانندگی بوده اند. محورهایی که در آنها عمدتا سرعت های مجاز و یا تردد با وسایل نقلیه استاندارد رعایت نمی شود و بعضا حوادث گوناگونی را نیز بوجود آورده است.

    وجود 9 پل، مجاورت با زمین های کشاورزی و باغات، عبور خط لوله انتقال گاز و آب، مسیر عبور آب روستایی و ... از جمله موانع و مشکلاتی هستند که تعریض راه روستایی میغان را با مشکلات عدیده روبرو ساخته است اما به نظر می رسد تعریض این محور آنچنان ضروری و مهم می نماید که اصطلاحا فواید آن به دردسر هایش می ارزد.

    روستاهای همجوار منطقه بیش از پنج هزار نفر در طول سال و بیش از هشت هزار نفر در ایام نوروز، محرم و صفر جمعیت دارند و به واسطه تردد بین علی آباد گرگان و شاهرود، آب و هوای مناسب، مناطق دیدنی و زیرساخت هایی مانند سد خاکی مقصد بسیاری از روستائیان، همشهریان و مسافران است.

    اهمیت تعریض محورهای روستایی بر هیچکس پوشیده نیست اما مانع اصلی در این بین نبود اعتبارات مالی کافی برای انجام پروژه های راه سازی در روستاهای منطقه بسطام شاهرود است.

    چندی پیش و در پی بازدید فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و مدیرکل راه و ترابری استان سمنان، پروژه تعریض راه مواصلاتی روستاهای میغان و قلعه آقا عبدالله آغاز شد اما مردم روستاهای منطقه باید تا زمان تکمیل این پروژه و در هنگام رانندگی جوانب احتیاط را فراموش نکنند.

    راه بسیار کم عرض است

    یکی از اهالی روستای میغان که سابقه حادثه رانندگی در این محور را دارد، در این باره می گوید: راه بسیار کم عرض است و وقتی خودروی سنگین یا ادوات کشاورزی از محور عبور می کند، علنا راه بسته می شود.

    محمدرضا شاه حسینی با اشاره به بروز خطرات فراوان در این محور، بیان می کند: این راه امکان بروز حوادث را افزایش می دهد چندی پیش و در مجاورت گلزار شهدای میغان با یکی از خودروهای سنگین برخوردی داشتم و متحمل خسارات فراوانی شدم چراکه به علت تعریض راه مجبور به گریز به سوی شانه خاکی شدم و آسیب بیشتری دیدم.

    وی ادامه می دهد: امیدواریم مسئولان به فکر تامین اعتبار این راه باشند چراکه از دهیاری خبر می رسد بودجه کافی برای این امر تخصیص نیافته است.

    زمین های کشاورزی در مجاورت راه بسیار مخاطره آمیز هستند

    یکی دیگر از اهالی این روستا با اشاره به سرعت بالای خودروهای عبوری و خطرات برخورد با احشام، حیوانات و ادوات کشاورزی، می گوید: راه مواصلاتی میغان به محور شاهرود- آزادشهر، محل تردد ادوات کشاورزی فراوانی است لیکن عبور از مجاورت آنها با خودروی سواری بسیار خطرناک است.

    اسماعیل حسینی خاطرنشان می کند: زمین های کشاورزی بسیاری در اطراف راه وجود دارند و متاسفانه ماشین آلات کشاورزی، موتور سیکلت ها و برخی خودروهای منطقه فاقد چراغ روشنایی مناسب هستند و تا کنون که رخداد وحشتناکی در این محور به وقوع نپیوسته، تنها لطف خداوند بوده است.

    وی ادامه می دهد: برای ساخت پل های موجود در محور، اعتبارات بسیاری لازم است؛ امروزه تجهیز یک پل تحت راه، 20 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که این میزان بعلاوه آسفالت و زیرسازی جاده، اعتباری بالا را می طلبد که امیدواریم مسئولان راه و ترابری استان به فکر مردم این منطقه باشند.

    این ساکن روستای میغان تاکید دارد: در روزهای خاصی از سال جمعیت میغان دو برابر می شود و اهالی روستا که در تهران، شمال و سایر شهرهای ایران زندگی می کنند، به این روستا می آیند لیکن وجود یک راه مناسب روستایی کمترین توقع مردم است.

    حسینی ادامه می دهد: میغان بیش از 100 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که در حال حاضر رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد و تردد مسئولان شهری، شهرستانی، کشوری و لشگری به این روستا با وجود این راه مواصلاتی کم عرض و نا مناسب، صورت خوشی برای مردم منطقه ندارد.

    تعریض راه روستایی آغاز شده است

    رئیس شورای اسلامی روستای میغان در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز عملیات تعریض محور روستایی منطقه خبر داد و گفت: تعریض جاده روستایی میغان نیاز چهار روستای قلعه آقا عبدالله، نمد مال، کلامو و میغان را با بیش از پنج هزار نفر جمعیت بر طرف می سازد.

    علی حاجی اکبری با اعلام اینکه عملیات تعریض محور میغان آغاز شده است، بیان داشت: عملیات تعریض محور روستایی به طول شش کیلومتر در دو فاز و با اعتبار پیش بینی شده 300 میلیون تومان آغاز شده است.

    وی افزود: تا کنون 60 میلیون تومان از این میزان اعتبار، برای تعریض و اصلاح پل ها در این مسیر تخصیص یافته است.

    رئیس شورای اسلامی روستای میغان در توضیح دو فاز این پروژه نیز گفت: فاز نخست این طرح که هم اکنون با 60 میلیون تومان اعتبار در حال انجام است، شامل بهسازی و تعریض محدوده تقاطع روستاهای نمد مال و قلعه آقا عبدالله با محور روستایی است که امیدواریم اتا پایان سال به بهره برداری برسد.

    حاجی اکبری خاطرنشان کرد: فاز دوم این محور شامل مسیر روستای میغان تا جاده اصلی شاهرود- آزادشهر است که 9 پل را شامل می شود لیکن این پروژه برای اصلاح این تعداد پل به شدت نیازمند تخصیص اعتبار است.

    وی افزود: تعریض محور میغان تا جاده اصلی شاهرود- آزادشهر نیاز مردم روستاهای همجوار نیز است چراکه جاده کنونی اصلا کفاف تردد حجم بالای خودرو را نمی دهد.

    راه فعلی روستای میغان آبستن حوادث بسیاری است

    دهیار روستای میغان نیز در باره اهمیت تعریض محور میغان به خبرنگار گفت: این محور در شرایط کنونی آبستن حوادث رانندگی بسیار است.

    جواد محمدی با اشاره به وضعیت نامناسب پل های این محور، بیان داشت: 9 پل در مسیر روستایی وجود دارد که این پل ها در کنار وجود مزارع متعدد در مجاورت راه، مشکلات عدیده ای را می تواند برای تعریض راه روستایی فراهم سازد که امیدواریم با تدابیر مسئولان مشکلات محور هر چه زودتر و پیش از فرارسیدن فصل سرما به اتمام برسد.

    وی افزود: پل ورودی روستا به واسطه جمع شدن آب های جاری مشکلات عدیده ای را برای خودروهای عبوری و بخصوص ماشین آلات کشاورزی فراهم می آورد که ترکیدگی لاستیک به واسطه انبساط و انقباض، لغزندگی محور و حوادث رانندگی و ... از جمله انها به شمار می آیند.

    دهیار میغان خاطرنشان کرد: میغان روستایی است که در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 سکنه دارد اما در ایامی مانند محرم و صفر این جمعیت به بیش از هفت هزار نفر می رسد که این مهم امری در خور توجه است.

    محمدی با اشاره عدم رعایت استانداردهای راه سازی در محور کنونی، گفت: در محور کنونی و هنگامی که خودروی سنگین با هم قصد عبور را داشته باشند، می بایست یکی برای عبور دیگری توقف کند حال تصور کنید در محوری با این عرض کم، اتوبوس و یا کامیونی به طور کامل توقف کرده و از روبرو نیز کامیونی دیگر در حال نزدیک شدن است، لیکن خودروی سواری در این بین باید چگونه به سلامت عبور کند.

    حوادث متعددی در این محور روی داده است و عده ای بسیار نیز در این راه با عنایانت الهی به سلامت عبور کرده اند لیکن مسئولان می بایست در این باره اقداماتی را انجام دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو