فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم آباده:

ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ و‌ نقل اولویت سفر هیئت دولت به استان فارس باشد‌

عصرخودرو: نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های ریلی و حمل‌ونقل استان فارس در سفر رئیس‌جمهور به این استان مورد توجه باشد.

ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ و‌ نقل اولویت سفر هیئت دولت به استان فارس باشد‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، رحیم زارع با اشاره به نزدیک شدن سفر رئیس‌جمهور به استان فارس اظهار داشت: با توجه به مشکل کمبود آب، تعیین تکلیف انتقال آب از خلیج‌فارس به این استان یکی از مطالبات مهم مردم است.
    وی با اشاره به خشک شدن دریاچه‌های استان فارس و بالا رفتن میزان آرسنیک آب افزود: 15 شهرستان این استان در معرض شیوع سرطان هستند به‌طوری که با خشک شدن بختگان میزان ابتلا به سرطان در شهرهای مسیر این دریاچه 7 برابر شده است.
    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس فراهم کردن زیرساخت‌های ریلی و حمل‌ونقل استان را از دیگر مطالبات مردم در سفر رئیس‌جمهور به این استان عنوان و خاطرنشان کرد: اتصال یزد به راه‌آهن شیراز_ اصفهان، رسیدگی به وضعیت جاده‌ای مسیر شیراز_ اهواز و توسعه آزادراه شیراز _ اصفهان خواسته مجمع نمایندگان استان است.
    وی تبدیل شهرک صنعتی شیراز به منطقه ویژه اقتصادی، تأمین آب شرب شهرهای بزرگ استان، پیگیری طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) را از دیگر مطالبات سفر رئیس‌جمهور به استان دانست و بیان کرد: باوجود اینکه 30 درصد گاز کشور در استان فارس تأمین می‌شود اما هنوز برخی مناطق این استان گاز کشی نشده است که در مصوبات این سفر باید به این مهم توجه شود.
    زارع با اشاره به اینکه استان فارس قطب کشاورزی، الکترونیک و پزشکی کشور است گفت: سال گذشته استان فارس رتبه نخست پیوند کبد را در جهان کسب کرده بنابراین باید این ظرفیت استان موردتوجه مسئولان کشور باشد و این ظرفیت را به ارزش‌افزوده تبدیل کنند.
    وی با اشاره به اینکه 19 درصد میوه و 12 درصد محصولات کشاورزی کشور از طریق استان فارس تأمین می‌شود افزود: اجرای طرح نکاشت گندم و برنج در مزارع استان فارس از دیگر مطالبات سفر رئیس‌جمهور است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو