فونیکسریمکسبهتام

ماهیندرا پینانفارینا را می بلعد

عصرخودرو: ماهیندرای هندوستان برای خرید پینانفارینا خیز برداشت.

ماهیندرا پینانفارینا را می بلعد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز،  شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا و ماهیندرا، بزرگترین سازنده خودروهای شاسی بلند هندوستان آخرین مراحل مزاکره برای خرید مرکز طراحی و مهندسی پینانفارینا در ایتالیا را پشت سر می گذارد.

    برای کسانی که با صنعت خودرو سر و کار دارند نام پینانفارینا، طراحی خودروهای افسانه ای مثل فراری را در یادها زنده می کند و تصاحب شرکتی به این خوشنامی، اعتبار ویژه ای را برای ماهیندرا به ارمغان خواهد آورد.

    هر چند که سخنگویان ماهیندرا و پینانفارینا از اظهار نظر در این خصوص خودداری می کنند، اما مدتی است که اخبار خرید این مرکز طراحی در تورین ایتالیا به گوش می رسد و از میان خواستگاران این مرکز طراحی، ماهیندرای هندوستان آمادگی بیشتر دارد.

    پینانفارینا در سال 1930 تأسیس شده و طراحی خودروهای فراری 250 GL، و آلفارمئوی گلیتا اسپایدار را در کارنامه خود دارد. با این حال اخبار اوضاع نابسامان این مرکز طراحی خوشنام ده سالی است که به گوش می رسد و بر کسی پوشیده نیست که این شرکت با بدهی دست و پنجه نرم می کند. پینانفارینا آخرین مرکز طراحی خودروی ایتالیایی است که به تصاحب شرکت های خارجی در می آید.

    76 درصد از سهام پینانفارینا به Pincar تعلق دارد که در سال 2012 به دلیل بدهی بالا مجبور به فروش سهام خود شده است.

    از زمانی که بلومبرگ در 25 مارس خبر مذاکرات ماهیندرا با پینانفارینا را منتشر کرد ارزش سهام این مرکز طراحی 35 درصد بهبود یافت. اکنون ارزش این مرکز را حدود 168 میلیون یورو (179 میلیون دلار) برآورد می کنند.  البته ماهیندرا برای طراحی خودروهای شاسی بلند خود از پیش با پینانفارینا وارد همکاری شده است.

    اگر این مذاکرات به نتیجه برسد هم نام پینانفارینا زنده می ماند و هم ماهیندرا از اعتبار و خوشنامی این مرکز طراحی بهره خواهد برد.

    ماهیندرا مدتی است که در حال بسط و گسترش دارایی های خود است. در سال 2011 ماهیندرا سهام سانگ یانگ کره را خریداری کرد و امسال هم با 1.3 میلیارد سرمایه گذاری بخش اسکوتر شرکت فرانسوی PSA (پژو-سیتروئن) را خریداری کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو