فونیکسریمکسبهتام

موافقت دولت با دو طرح بزرگ راهی

اتصال آزادراهی سه محور استانی در سال ۹۴

عصر خودرو: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در تشریح برنامه‌های آزادراهی خود در سال۱۳۹۴ نام سه محور آزادراهی منطقه‌ای را ذکر کرده که در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید و طول آزادراه‌های فعال در کشور را از ۲۵۰۰ کیلومتر عبور می‌دهند.

اتصال آزادراهی سه محور استانی در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  احمدی نوری، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت اعلام کرده در سال 94 سه محور با طول 111 کیلومتر به بهره برداری خواهند رسید و همچنین دیگر طرح های در دست ساخت نیز مراحل تکمیل خود را ادامه می دهند.

    به گفته وی، محور ساوه – همدان با طول 28 کیلومتر، قطعه سوم کنار گذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و قطعات یک، دو و چهار آزادراه ارومیه – تبریز به طول 69 کیلومتر محورهایی است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

    این درحالی است که چند ماه قبل نیز قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم به طول 152 کیلومتر از سوی دولت به بهره برداری رسید که با این افتتاح جدید طول پروژه‌های آزادراهی افتتاح شده در طول ماه های گذشته به نزدیک 300 کیلومتر می رسد.

    در کنار آن اما چند پروژه آزادراهی مهم دیگر همچنان در دست ساخت است که یکی از مهمترین آن ها آزادراه تهران – شمال خواهد بود که بناست در سال 94 بخش عمده ای از سهم عمرانی قطعه اول به پایان برسد تا وعده وزیر مبنی بر افتتاح این قطعه در 30 ماه آینده عملیاتی شود.

    در کنار آن طرح هایی مانند آزادراه اصفهان به شیراز نیز در دستور کار قرار دارد که طبق اعلام احمدی نوری بخش عمده‌ای از مراحل مقدماتی‌اش طی شده و با توجه به طولانی بودن مسیر در آینده افتتاح خواهد شد.

    در مجموع 674 کیلومتری آزادراه در کشور در دست ساخت قرار دارد که در صورت اضافه کردن 596 کیلومتر آزادراه در دست مطالعه این رقم به بیش از 1200 کیلومتر می رسد.

    دولت یازدهم نیز نسبت به افتتاح پروژه‌های آزادراهی برنامه ریزی های گسترده‌ای کرده که می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را موافقت هیات دولت با جذب سرمایه در دو آزادراه بسیار بزرگ کشور دانست که معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت آن را تاثیری بسیار مثبت در آینده آزادراهی کشور می داند.

    آزادراه 370 کیلومتری بندرعباس – کرمان و همچنین یکی از قطعات اصلی آزادراه حرم تا حرم به طول 223 کیلومتر از سبزوار به نیشابور و سپس مشهد این دو پروژه بزرگ هستند که با موافقت دولت کار اجرایی بر روی آن‌ها آغاز خواهد شد.

    همچنین بحث جذب سرمایه‌های خارجی برای ساخت پروژه‌های آزادراهی کشور نیز در چند حوزه خاص به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته که از آن جمله می توان به امضای تفاهم نامه با طرف خارجی در آزادراه 256 کیلومتری تبریز – مرند – بازرگان اشاره کرد که در صورت نتیجه بخش شدن مذاکرات می‌توان در آینده نزدیک نام آزادراه‌هایی مانند منجیل – رودبار، کرمانشاه – خسروی و سیرجان – بندرعباس را نیز به این فهرست اضافه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو