فونیکسریمکسبهتام

اخبار ضد و نقیض درباره ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی

عصرخودرو: با وجود مصوبه دولت برای ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از گمرک، مصوبه ترخیص این خودروها هنوز ابلاغ نشده است.

اخبار ضد و نقیض درباره ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹:۰۵

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، در حالی که دولت اواخر ماه گذشته مصوبه ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی را صادر کرد، این مصوبه هنوز ابلاغ نشده و ترخیص این خودروها نیز آغاز نشده است.

    این در حالی است که نادری معاون رئیس گمرک چند روز پیش از شروع ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی از گمرک خبر داده بود.

    فربد زاوه یک کارشناس بازار خودرو در این مورد گفت: مصوبه ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی هنوز اجرایی نشده است.

    در پی ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم ارزی حدود 7000 خودرو لوکس در گمرک متوقف ماند، اخیرا دولت موافقت کرده است این خودروها با پرداخت تعرفه 140 درصدی ترخیص شوند. پورشه، مازورتی و لکسوس از جمله این خودروها هستند.

    این درحالی است که یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت در گفتگو با فارس از آغاز ترخیص خودروهای بالای 2500 سی‌سی با قبض انبار تا 24 شهریورماه خبر داد.

    وی در خصوص اظهارنظر وزیر صنعت برای ترخیص خودروهای بالای 2500 سی‌سی با تعرفه 140 درصد گفت: در کتاب تعرفه حداکثر تعرفه‌ای که برای خودرو در نظر گرفته شده است 75 درصد است اما با توجه به مصوبه هیئت وزیران خودروهای بالای 2500 سی‌سی که تا 24 شهریور ماه سال جاری قبض انبار دریافت کرده باشند با پرداخت 2 برابر تعرفه یعنی حداکثر 150 درصد می‌توانند ترخیص شوند.

    او افزود: در حال حاضر ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی‌سی همچنان ممنوع است و این مصوبه فقط مربوط به خودروهایی است که در گمرکات کشور رسوب کرده‌اند.

    کرمان موتوراکستریم