فونیکسریمکسبهتام

تکذیب مصوبه وام ۵۰ میلیونی خودرو برای اعضا شورای شهر

عصرخودرو:رییس شورای شهر اهواز وجود هرگونه مصوبه‌ای مبنی بر اعطای وام ۵۰ میلیونی خرید خودرو به اعضای شورا را کاملا تکذیب کرد.

تکذیب مصوبه وام ۵۰ میلیونی خودرو برای اعضا شورای شهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰:۵۶

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، منطقه خوزستان- رامی علاسوندمقدم در دهمین جلسه شورای شهر اهواز در این باره اظهار کرد: هیچ‌گونه مصوبه‌ای در خصوص وام 50 میلیونی برای اعضای شورای شهر جهت خرید خودرو نداشتیم؛ اگر سند و مدرکی مبنی بر وجود این چنین مصوبه‌ای هست، ارایه شود.

    وی ادامه داد: اعضای شورای شهر اهواز در این خصوص بسیار مورد اهانت قرار گرفتند. واقعا برای افرادی که بدون هیچ مدرکی شایعه‌سازی می‌کنند، متاسفم.

    رییس شورای شهر اهواز گفت: ممکن است این‌گونه حرف‌ها و حدیث‌ها از یک سایت غیرمعتبر منتشر شود اما دلیل ندارد که بدون تحقیق این موضوع گسترش داده شود.

    در ادامه مکوندی، کارشناس شورای شهر اهواز در این جلسه در این باره گفت: با برخی کلان‌شهرهای کشور درباره نحوه تامین خوردوی اعضای شورای شهر برای رفت و آمد، بازدیدها و امور مربوط به شورا، صحبت کردم. شهرهایی مانند شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد برای تامین خودروی اعضای شورا از چند شیوه استفاده کرده‌اند.

    وی افزود: برخی از طریق شهرداری، تاکسی‌سرویس اجاره کردند که این امر هزینه‌ای را برای شهرداری و شورا در بر خواهد داشت. یکی از شهرها نیز هم از تاکسی‌سرویس استفاده می‌کند و هم 15 خودرو از محل اعتبارات شورا یا شهرداری خریداری شده و برای هر خودرو راننده به کار گرفته شده است.

    کارشناس شورا اظهار کرد: با توجه به تعداد اعضای شورای شهر اهواز که 21 نفر هستند، در صورت اجاره تاکسی‌سرویس، هزینه هنگفتی به شورا و شهرداری تحمیل می‌شود که برای جلوگیری از این امر، روش دیگری در پیش گرفته شد.

    مکوندی تصریح کرد: شهرداری بدون این‌که از اعتبارات خود، ریالی هزینه کند، تنها در این روش از وجهه خود استفاده کرده تا تسهیلات وام خرید خودرو به اعضای شورا اعطا شود. این تسهیلات 15 میلیون تومان تعیین شد.

    بر اساس این گزارش، پیش از این در شایعاتی عنوان شده بود که شورای شهر اهواز در یک مصوبه عجیب برای رفاه حال اعضای شورای شهر با اکثریت آرا در صحن غیرعلنی،‌ کمک 500 میلیون ریالی به هر عضو برای خرید یک دستگاه خودرو تحت عنوان وام خرید خودرو را تصویب کرده است.

    جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در ادامه نوشت: "این شورا که به اصول گرایی! مشهور است 21 عضو دارد. نکته جالب توجه در این مورد این است که بعضی از اعضای شورای شهر در گذشته به دلیل نداشتن وسیله نقلیه پیاده طی طریق می‌کردند. نکته جالب‌تر اینکه برخی از اعضای شورا کسانی هستند که برای کسب آراء شهروندان اهوازی هزینه‌های کلانی انجام داده بودند. اعلام این خبر در خوزستان موجب ناراحتی و عکس العمل منفی وسیعی بین شهروندان اهوازی شده و نقل محافل آنها گشته است. همه می‌گویند چرا این بذل و بخشش‌ها از جیب مردم صورت می‌گیرد؟ "

    کرمان موتوراکستریم