فونیکسریمکسبهتام

پژویان :

واگذاری نرخ خودرو به حاشیه بازار به معنای سپردن حوزه به انحصارگران است

عصر خودرو: شورای رقابت با تایید شورای نگهبان و شورای تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تا به هدایت بازارهای انحصاری بپردازد و دولتهای گوناگون در آن نقشی ندارند و در جایی که تشخیص داده شود که تولیدکنندگان نمی توانند سهم بازار را به خوبی ادا کنند وارد آن حوزه شده و برای آن شاخص کنترل در نظر می گیرد.

واگذاری نرخ خودرو به حاشیه بازار به معنای سپردن حوزه به انحصارگران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸:۲۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، جمشید پژویان رییس شورای رقابت، با بیان اینکه متاسفانه در حوزه قیمت‌گذاری خودرو هر روز شاهد اظهارنظر افراد مختلف هستیم، اظهار داشت: باید دید این اظهار نظرها تا چه اندازه با قانون و علم ودانش منطبق است، از آنجایی که خودرو یک انحصار در اقتصاد مااست و دو خودروساز بزرگ حدود 95 درصد از بازار کشور را در اختیار دارند شورای رقابت برای کنترل این بازار وارد این حوزه شد.

    پژویان خاطر نشان کرد: اینکه برخی می گویند قیمت خودرو را باید حاشیه بازار تعیین کند به فکر سود خود هستند و این جمله اختراعی از طرف این ایشان است، واگذار کردن نرخ خودرو به حاشیه بازار یعنی واگذاری بازار به دست انحصارگران که هر گونه کاهش و افزایش تولید خودور به ضرر عامه مردم و باعث سود بیشتر این افراد می‌شود.

    وی تصریح کرد: هم اکنون در بیش از 150 کشور دنیا نهادی با عنوان شورای تنظیم کننده در خصوص تنظیم قیمت بازارهای انحصاری وجود دارد.

    رییس شورای رقابت با دفاع از عملکرد شورای رقابت طی سالهای گذشته تصریح کرد: شورای رقابت با تایید شورای نگهبان و شورای تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تا به هدایت بازارهای انحصاری بپردازد و دولت‌های گوناگون در آن نقشی ندارند و در جایی که تشخیص داده شود که تولیدکنندگان نمی‌توانند سهم بازار را به خوبی ادا کنند وارد آن حوزه شده و برای آن شاخص کنترل در نظر می‌گیرد.

    کرمان موتوراکستریم