فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان ایران:

مصوبه خودرویی دولت اجرا می‌شود

عصر خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ به اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد مبنی بر غیر قانونی بودن مصوبه دولت در زمینه تعویق استاندارد کیسه هوا، تاکید کرد: مصوبه تعویق یک ساله نصب کیسه هوا بر روی خودروها از سوی شورای عالی استاندارد به تصویب رسیده و اجرا خواهد شد.

مصوبه خودرویی دولت اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰:۵۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: ‌این که رییس سازمان ملی استاندارد اظهار کرده در جریان تصویب این مصوبه نیست شاید به دلیل عدم حضور وی در جلسه مربوطه در شورای عالی استاندارد است.
    وی با بیان این‌که مصوبات شورای عالی استاندارد مصوبه دولت تلقی شده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: در رابطه با این مصوبه نیز همین روال طی شده و از نظر ما اجرایی است. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: ‌مصوبه شورای عالی استاندارد در رابطه با تعویق اجرای استاندارد کیسه هوا به دلیل مشکلات متعدد داخلی و تحریم خارجی صنعت خودرو صادر شده زیرا خودروسازان قادر به تامین کیسه هوا برای تولید خودروها نیستند. وی افزود: بنابراین یا باید تولید خودروها را به دلیل نبود کیسه هوا متوقف می‌کردیم یا این که استاندارد مربوط به نصب این آپشن به تعویق می‌افتاد که شورای عالی استاندارد راه حل دوم را انتخاب کرد. نعمت‌بخش تصریح کرد: از رییس سازمان ملی استاندارد انتظار داشتیم ابهامات خود در این زمینه را از طریق نهاد ریاست جمهوری و مراجع ذی‌صلاح پیگیری کرده و از رسانه‌یی کردن آن خودداری می‌کرد. روز گذشته رییس سازمان ملی استاندارد گفته بود: اخیرا بدون اطلاع ما و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای در دولت گذرانده شد که براساس آن به خودروسازان برای نصب دو ایربگ روی محصولاتشان مهلت دوباره‌ای داده شد که ما این مصوبه را قبول نداریم.

    نظام‌الدین برزگری خاطرنشان کرده بود: بنده دبیر شورای عالی استاندارد هستم و تمامی پیشنهادات ارائه شده باید از طریق دبیرخانه شورای عالی استاندارد مطرح شود که مصوبه اخیر دولت این روال قانونی را طی نکرده است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو