فونیکسریمکسبهتام

فرانسه بازنده اصلی تحریم های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران

عصر خودرو: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به قربانی شدن صنعت خودروسازی فرانسه از تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، گفت: فرانسه با تحریم صنعت خودروسازی ایران نه‌تنها از بازارهای کشورمان محروم شده، بلکه بازارهای دیگر کشورهای مرتبط با ایران را نیز از دست داده است.

فرانسه بازنده اصلی تحریم های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵:۵۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، روح اله عباسپور با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی بر صنعت خودروسازی کشور تاثیر چندانی نداشته است، گفت: تحریم صنعت خودروسازی ایران توسط آمریکا هرچند ممکن است پاره‌ای مشکلات را برای این صنعت بوجود آورد، اما باید عنوان کرد تحریم اقتصادی موضوع جدیدی نیست و تاثیر چندانی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

    نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایط کنونی صنعت خودروسازی فرانسه به واسطه تبعیت از سیاست‌های آمریکا و تحریم شرکت‌های خودروسازی ایران، زیان‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، لذا مسئولین خودروسازی فرانسه نیز به این حرکت دولتمردان خود اعتراض داشته‌ و آنرا غیر قابل قبول دانسته‌اند.

    وی تصریح کرد: بخش خصوصی کشور فرانسه از بحث تحریم و تبعیت از سیاست‌های اقتصادی آمریکا در مقابل کشورمان راضی نبوده، چراکه ایران را شریکی مناسب و دارای بازارهای متنوع فروش خودرو و قطعات مربوط به آن می‌دانند.

    عباسپور با بیان اینکه صنعت خودروسازی فرانسه به دلیل تبعیت از سیاست‌های نادرست آمریکا بازارهای فروش بسیاری را از دست داده است، اظهار کرد: ایران دارای موقعیتی ژئوپولوتیک و دارای بازارهای فروش گسترده‌ای بوده و با کشورهای دیگر نیز در ارتباط است، لذا فرانسه با تحریم صنعت خودروسازی ایران نه‌تنها از بازارهای کشورمان محروم شده، بلکه بازارهای دیگر کشورهای مرتبط با ایران را نیز از دست داده است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطر نشان کرد: خودروسازان فرانسوی با تحریم ایران تنها خود را قربانی کرده و از این میان، زیان‌های فراوانی را نیز متحمل شده است.

    کرمان موتوراکستریم