فونیکسریمکسبهتام

صادرات ۱۶۰ دستگاه خودرو پراید به کشور ونزوئلا

عصر خودرو: شرکت شامخ کار خود را در حوزه صادرات در سال ۹۲ با ارسال قطعات بسته بندی با سطح شکست SKD صفر به کشور ونزوئلا آغاز و تا این لحظه ۱۶۰ دستگاه خودرو پراید X۱۳۲ ارسال کرده است.

صادرات ۱۶۰ دستگاه خودرو پراید به کشور ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹:۳۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، رئیس برنامه ریزی و سفارشات شرکت شامخ به فعالیت های واحد برنامه ریزی در دو حوزه سایپایدک و صادرات اشاره کرد و گفت: در بحث سایپا یدک، بسته بندی قطعات یدکی را برعهده داریم که در این قسمت رضایت مشتری مدنظر ما است و همیشه سعی می کنیم آنها را راضی نگه داریم.
    اصغر گودرزی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط بحرانی و با توجه به انحرافات سفارشات مشتری(سفارشات تامین نشده یا مازاد) شرکت شامخ توانست قطعاتی که خارج سفارش وارد این شرکت شده بودند که حدود 60درصد کل آیتمهای وارده است را با استفاده از روش استفاده از ملزوم جایگزین به جای ملزوم اصلی بسته بندی و ارسال کند.
    گودرزی تصریح کرد: با این طرح های جایگزینی ملزوم روی قطعات توانستیم حدود 10 هزار ساعت کاری برای پرسنل ایجاد کنیم و قطعات جایگزین شده 5 درصد کل فروش سایپا یدک(قطعات قوای محرکه وسازه گستر) در سال 91 بوده است.
    در سال گذشته در حوزه یدکی، بسته بندی در حدود 20 میلیون قطعه و ارسال قطعه به انبار پارس 20 میلیون و 200 هزار قطعه بوده است. لازم به ذکر است، جهت بسته بندی قطعات وارده در سال گذشته به تعداد 7893783 ملزوم بسته بندی اعم از جعبه و کارتن و نایلون وجعبه های چوبی و سایر ملزومات مصرف شد.
    رئیس برنامه ریزی و سفارشات شرکت با اشاره به میانگین تیراژ بسته بندی گفت: میانگین تیراژ بسته بندی شامخ در سال 91، 80 هزار قطعه و بالاترین آمار سال گذشته مربوط به ماه آذر بود که به بسته بندی صد هزار قطعه رسید. میانگین بسته بندی ارسال در سال 91 نیز حدود 80 هزار بود.
    گودرزی در ادامه با بیان اینکه صادرات شامخ در سال قبل 25 هزار دستگاه بود، گفت: صادرات در سال گذشته در دو سطح شکست SKDصفر و SKD2 انجام شد که در سال 91 نسبت به سال 90، شاهد افزایش 40 درصدی بسته بندی و ارسال در قسمت صادرات بودیم.
    وی تصریح کرد: بسته بندی و ارسال قطعات در سطح شکست SKD صفر حدود 3 درصد از کل صادرات سال 91 و 97 درصد صادرات نیز مربوط به سطح شکست SKD 2 بود. صادرات در سطح شکست SKD صفر به کشور سوریه انجام شد و در سال 91 به ونزوئلا صادراتی نداشتیم چراکه در سال قبل از آن صادرات خوبی به این کشور صورت گرفته بود.
    گودرزی ادامه داد: شرکت شامخ کار خود را در حوزه صادرات در سال 92 با ارسال قطعات بسته بندی با سطح شکست SKD صفر به کشور ونزوئلا آغاز و تا این لحظه 160 دستگاه خودرو پراید X132 ارسال کرده است. سایپا در سال جاری در حوزه صادرات، 4 هزار دستگاه سفارش گرفته و سفارشی که برای شامخ باز کرده اند 800 دستگاه است که از این تعداد 160 دستگاه در حال بارگیری و حمل است.
    وی تاکید کرد: در صورت تامین بموقع قطعات توسط سازه گستر و مگاموتور، شرکت شامخ ظرفیت بسته بندی حدود 3 پک (120 دستگاه) را در روز دارد.
    شرکت سایپا با توجه به سیاستهایش درخصوص صادرات خودرو، همانند سالهای قبل اقدام به ارسال خودرو پراید و تیبا با سطح شکست SKD صفر به کشور عراق کرده است که پک اول آن شامل 40 دستگاه با سطح شکست SKD صفر جهت ارسال به عراق در شامخ بسته بندی شده و آماده ارسال است. و خودرو تیبا نیز در حال تامین قطعات و بسته بندی توسط شامخ است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو