فونیکسریمکسبهتام

افتتاح بزرگترن سایت تولید خودرو خاور میانه(۱۴)

بزرگترین سایت تولید خودرو خاورمیانه افتتاح شد

عصر خودرو: کارخانه خودروسازی "سایپا کاشان" به عنوان بزرگترین سایت تولید خودرو در خاورمیانه با هدف تولیدخودروهای ملی S-۸۱ و سایپا ۱۱۱ لحظاتی قبل با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، افتتاح شد.

بزرگترین سایت تولید خودرو خاورمیانه افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱:۰۰














به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به کاشان، ظرفیت تولید کارخانه خودروسازی سایپا کاشان، سالانه 150 هزار دستگاه خودروی ملی S-81 و سایپا 111 است.
علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و نعمت الله پوستین دوز مدیرعامل شرکت خودرو سازی سایپا رییس جمهوری را در مراسم افتتاح سایت تولید خودرو خاورمیانه همراهی می کنند.
سایت خودروسازی سایپا کاشان، بزرگترین کارخانه صنعتی ایران به لحاظ وسعت محسوب می شود و در حال حاضر به عنوان بزرگترین سایت تولید خودرو در خاورمیانه شناخته شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قابلیت تولید 150 هزار دستگاه انواع خودرو در سال را دارد














کارخانه خودرو سازی "ساپیا کاشان" در مرحله نخست قابلیت ایجاد 1600 شغل مستقیم و 6 هزار شغل غیرمستقیم دارد و در صورت راه اندازی فاز دوم آن، میزان اشتغال زایی مستقیم این مجتمع خودروسازی به 3 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
بیش از 90 درصد اشتغال زایی این کارخانه مربوط به نیروهای بومی است.
تولید خودروهای سایپا 132 و پراید صبا در طول ماه های گذشته و در مراحل آماده سازی و راه اندازی اولیه سایت سایپا کاشان در دستور کار این کارخانه قرار داشته است.
بر اساس این گزارش، برای احداث و راه اندازی این سایت تاکنون بیش از 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که بخش عمده این سرمایه گذاری ها مربوط به ماشین آلات، تجهیزات و خطوط تولید است.
کارخانه تولید خودروی سایپا کاشان با هدف افزایش ظرفیت تولید و عرضه انواع خودروهای سواری و برمبنای چشم انداز برنامه های گروه خودرو سازی سایپا و همچنین بسترسازی و ایجاد ظرفیت های جدید برای تولید محصولات جدید، ازجمله خودروی ملی S81، در مساحتی بالغ بر 318 هکتار احداث شده است.
همچنین خطوط تولید، سالن های بدنه و رنگ کارخانه خودروسازی سایپا کاشان به خطوط رباتیک واتوماسیون پیشرفته مجهز است که در تولید کیفی خودروی ملی S-81 نقش اساسی خواهد داشت.
سالن بدنه شرکت سایپا کاشان نیز به لحاظ اتوماسیون و خطوط تولید از بالاترین سطح فناوری در میان خطوط تولید شرکت های ایرانی خودروساز برخوردار بوده که خط تولید خودروی اس81 در این شرکت کاملا رباتیک است.
براساس این گزارش، سالن بدنه با مساحت 5.28 هزار متر مربع برای تولید 32 دستگاه اس81 و 10 دستگاه سایپا 111 در ساعت، طراحی و احداث شده و قابلیت تولید مدل های جدید دیگر را نیز دارد.
قرار است نام خودروی S-81 که تاکنون با عنوان مینیاتور شناخته می شد، در مراسم امروز تغییر یابد و با نام جدید به بازار معرفی شود.
.

کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
      آرشیو