فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو به کدام سو می‌رود؟

عصر خودرو- رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از کسادی بازار خودرو در شب عید خبر داد و گفت: نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند.

بازار خودرو به کدام سو می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، اسد کرمی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران درباره بازار شب عید خودرو گفت: بازار خودرو این روزها متاثر از نوسانات قیمت ارز است؛ به طور کلی در کل سال 1402 رکود سنگینی بر بازار حاکم و امید نمایشگاه‌داران به شب عید بود. اما این روزها هم بازار کساد است و خبری از معاملات همیشگی نیست. 

    وی افزود: این در حالیست که پس از گذر از شب‌های عید در سال‌های 1399 و 1400 که به دلیل شیوع کرونا بازاری نبود نمایشگاه‌داران امیدوار بودند از سال 1401 و پس از آن ضرر آن سال‌ها جبران شود.

    کرمی ادامه داد: با این حال نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند مگر شماری اندکی که زیان‌های چند ده میلیونی برای آنها اهمیت ندارد. اما بیشتر مردم در این وضعیت نوسانات ارزی در معامله خودرو محافظه‌کار می‌شوند.

    رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: موضوع دیگری که به کساد بازار خودروی شب عید امسال انجامیده کمبود نقدینگی در دست مردم است.تداوم جریان کنونی حاکم بر بازار خودرو احتمالا به افزایش قیمت انواع خودرو در سال 1403 می‌انجامد.

    در همین رابطه سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نیز شرحی از قیمت روز انواع خودرو ارائه کرد و گفت: اکنون پراید 131 حدود 340  میلیون تومان، کوییک آر 403 میلیون تومان، کوییک معمولی 397 میلیون تومان، تارای دنده‌ای 770 میلیون تومان، تارای اتومات 893 میلیون تومان و سمند سورن حدود 740 میلیون قیمت دارند؛ دنای اتوماتیک نیز در کانال یک میلیارد تومان قرار دارد.

    وی همچنین در تشریح قیمت خودروهای مونتاژی گفت: جک S5 یک میلیارد و 650 میلیون تومان، هایما S7 حدود یک میلیارد و 750 میلیون، هایما S8 حدود یک میلیارد و 950 میلیون، دیگنیتی حدود 2 میلیارد و 300 میلیون و فیدیلیتی یک میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم