فونیکسریمکسبهتام

ادامه تولید پژو پارس در هاله ابهام تصمیمات سازمان استاندارد

عصر خودرو- سازمان استاندارد در جدیدترین واکنش به موضوع ادامه تولید پژو پارس بار دیگر از ارائه بخشنامه و دستور رسمی خودداری کرده و پس از اعلام موضع غیررسمی رسانه ای به جای ابلاغ کتبی اجازه استمرار تولید پژو پارس، حداکثر تا پایان فروردین ۱۴۰۳ مشروط به تعهد ایران خودرو برای رعایت استانداردها اجازه استمرار تولید پارس را صادر کرده است و این در حالی است که این اجازه نیز صرفا شفاهی بوده و به صورت کتبی و رسمی ابلاغ نشده و عملا می توان گفت که سازمان استاندارد هیچ اجازه عملی و واقعی برای استمرار تولید پژو پارس(در عمل و قابل اجرا) را صادر نکرده است.

ادامه تولید پژو پارس در هاله ابهام تصمیمات سازمان استاندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پژو پارس برای تولید نیازمند استاندارد های 85گانه است و رعایت این استانداردها در این خودرو نیازمند مدت زمانی برای تحقیق و توسعه، سفارش قطعات جدید به قطعه سازان و در نهایت رساندن آن قطعات به خط تولید و ادامه تولید پژو پارس برای تعهدات باقی مانده است. این مراحل در سریعترین حالت به حدود 3 ماه زمان نیاز دارد و ایران خودرو نیز از قبل اعلام کرده بوده است که به دلیل عدم تایید استانداردی پارس، حدود یک سوم تعهدات این خودرو که توسط "وزارت صمت" ایجاد شده را تا پایان سال تحویل می دهد و مابقی با سورن پلاس جدید جایگزین می شوند.

    در این شرایط دو مشخصه مهم برای ادامه تولید پژو پارس و پاسخ به تعهدات این خودرو اولا "ارائه بازه زمانی مشخص برای پیاده سازی استاندارد های 85گانه در این خودرو طی مدت زمان حداقل 3 ماهه" و دوما " تعیین قیمت جدید برای نسخه استاندارد پژو پارس برای متقاضیان این خودرو" است. حال در شرایطی که سازمان استاندارد علی رغم ارائه خبرهای شفاهی بدون بخشنامه رسمی می گوید نقشش را در ادامه تولید پارس ایفا کرده اما در عمل این مساله هیچ یک از دو شرط اصلی برای تولید پارس را پاس نمی کند تا در نهایت امکان عملی تولید پارس فراهم شود.

    ایران خودرو نیز تاکید دارد که خودرو سورن جدید هم استانداردتر و هم با کیفیت تر از پارس است و اگر قیمت بالاتری دارد، این قیمت بالاتر در پارس با استاندارد 85گانه نیز به نوعی اعمال خواهد شد لذا تسهیلات بدون بهره بابت اضافه بها تعریف شده تا مشتریان نسبت به این تغییر اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط