فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد

ورود تدریجی۸۰۰ اتوبوس داخلی به‌ ناوگان اتوبوسرانی تهران

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در آیین ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به منطقه ۲۱ گفت: بر اساس قراردادهایی که با تولیدکنندگان داخلی برای تأمین ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده‌ایم، نزدیک به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته‌ایم که به‌ تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می‌شوند.

ورود تدریجی۸۰۰ اتوبوس داخلی به‌ ناوگان اتوبوسرانی تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ​​مهدی علیزاده با اعلام اینکه در 10 سال گذشته، ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده بود، افزود: در این دوره، با حمایت شهردار و شورای شهر توانستیم قراردادهای خوبی را برای تأمین اتوبوس‌های نو از نوع دیزلی، گازسوز و برقی، هم با تولیدکنندگان داخلی و هم با تولیدکنندگان خارجی، منعقد کنیم.

    وی با اشاره به اینکه اولویت ما در توزیع اتوبوس‌های جدید، مناطق کم‌برخوردار و نیازمند به وسایل حمل و نقل عمومی است که منطقه 21 از جمله این مناطق بوده و بر این اساس، 30 دستگاه اتوبوس را به این منطقه اختصاص دادیم، اظهار کرد: اتوبوس‌های جدید در مقایسه با اتوبوس‌های قدیمی، دارای امکانات بهتر و بیشتر بوده و هوشمندتر هستند.

    مدیرعامل شرکت واحد با تأکید بر اینکه پیش از این، شهروندان منطقه 21 بین 30 تا 45 دقیقه در ایستگاه‌ها در انتظار رسیدن اتوبوس، معطل می‌شدند، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن 30 دستگاه اتوبوس جدید و تعداد دیگری که در آینده اضافه خواهد شد، سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها به 5 تا 10 خواهد رسید و معطلی مسافران به مراتب کمتر خواهد شد.

    در ادامه این مراسم، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با ابراز خوشحالی از تحویل 30 دستگاه اتوبوس نو به منطقه 21 گفت: این منطقه از جهت وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، جزو مناطق کم‌برخوردار بوده و از نعمت مترو نیز بهره‌مند نیست و لذا در کوتاه‌مدت باید نیاز منطقه به اتوبوس را تأمین کنیم و در درازمدت، در خصوص حمل و نقل انبوه‌بر و ریلی برنامه‌ریزی نماییم.

    مهدی گلشنی با اعلام اینکه با توجه به عدم عبور خطوط مترو از منطقه 21، سرانه وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه پایین است، افزود: این مسئله، تکلیف مضاعفی را برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد کرده تا توجه ویژه به این منطقه داشته باشد و لذا در آینده، خط 11 مترو در این منطقه سرویس‌دهی خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه در طرح‌های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، برای منطقه 21 در حوزه‌های مترو و اتوبوسرانی و احتمالاً تراموا، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است، اظهار کرد: با اجرای این برنامه‌ها، انتظار می‌رود تا این منطقه از نظر دارا بودن وسایل حمل و نقل همگانی به یکی از مناطق برتر تهران تبدیل شود.

    مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهرانبا بیان اینکه اضافه شدن 30 دستگاه اتوبوس نو به منطقه 21، باعث کاهش سر فاصله‌ حرکت اتوبوس‌ها و کاهش معطلی شهروندان در ایستگاه‌ها خواهد شد، تصریح کرد: به موازات رشد کمّی ناوگان اتوبوسرانی، تلاش می‌کنیم تا توسعه کیفی خدمات و امکانات اتوبوس‌ها را نیز ارتقاء دهیم.

    بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گلشنی با تأکید بر اینکه در اتوبوس‌های جدیدی که وارد منطقه 21 شدند، محل ویلچر و کالسکه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها علاوه بر داشتن مانیتور، از سیستم‌های سرمایش و گرمایش و تهویه نیز برخوردارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط