فونیکسریمکسبهتام

با نهایی شدن قرارداد با تیگارد موتور و صنایع خودروسازی ایلیا:

سبد محصولات شهرک اتومبیل گودرزی کامل‌تر می‌شود

عصر خودرو- شهرک اتومبیل گودرزی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خودرویی مولتی برند پایتخت و استان البرز در هفته‌ای که گذشت قرارداد خود را با دو شرکت تیگارد موتور و صنایع خودروسازی ایلیا نهایی کرد تا سبد محصولات این گروه خودرویی گسترده‌تر شود.

سبد محصولات شهرک اتومبیل گودرزی کامل‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کسری شیروانی مدیر روابط عمومی شهرک اتومبیل گودرزی ضمن تائید این خبر گفت: مجموعه گودرزی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز مولتی برند خودرویی پایتخت و استان البرز نماینده رسمی فروش محصولات ایران‌خودرو، سایپا، مدیران خودرو(ام وی ام و فونیکس) بهمن موتور، بی ام کارز، آمیکو، ماموت خودرو نیرو موتور را بر عهده دارد و اکنون با اضافه شدن محصولات تیگارد موتور و صنایع خودروسازی ایلیا تعداد نمایندگی‌های فروش در این مجموعه به 11 عدد می‌رسد.

    وی افزود: شوروم تعبیه‌شده برای محصولات تیگارد موتور در محل شهرک واقع در کیلومتر 20 جاده قدیم کرج(فتح) قرار دارد و نمایندگی محصولات صنایع خودروسازی ایلیا هم در خیابان داریوش شهر کرج واقع‌شده است.

    مدیر روابط عمومی شهرک اتومبیل گو.درزی در انتها اعلام کرد: در سال 1403 نمایندگی خدمات پس از فروش برای هر دو نمایندگی تیگارد و ایلیا افتتاح خواهد شد تا خیال مشتریان از بابت خدمات پس از فروش هم راحت باشد.

    وی در انتها افزود: خبرهای خوب بسیاری از شهرک اتومبیل گودرزی درراه است که هرکدام بلافاصله بعد از نهایی شدن به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

     

     

    ***خانواده تیگارد را بشناسید

    تیگارد ایکس 35:
    تیگارد ایکس 35 که برند مادر آن یکی از زیرمجموعه‌های گروه بایک است سال 1400 توسط شرکت سانیار موتور پارسیان رسماً به بازار معرفی شد. این خودرو یک کراس اوور تک دیفرانسیل 4.3 متری است که در بازار کشور با خودروهایی از قبیل ایکس55پرو و هایما اس5 رقابت می‌کند. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی، ایمنی و رفاهی این خودرو می‌اندازیم.

    تیگارد ایکس 35 از یک موتور 1.5 لیتری توربو با توان خروجی 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد. این خودرو 1.34 تنی در سیکل ترکیبی حدود 7.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند که با توجه به گنجایش 46 لیتری باک می‌تواند عدد مناسبی به‌حساب بیاید.

    تیگارد ایکس 35 به‌عنوان یک کراس اوور کامپکت فضای داخلی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و فاصله محوری 2.57 متری‌اش در کنار ارتفاع 1.83 متری کمک می‌کند تا سرنشینان فضای قابل قبولی برای نشستن در اختیار داشته باشند.

    این کراس اوور سایز متوسط توانسته در تست تصادف CNCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شود. سیستم‌های رفاهی و ملزومات ایمنی نصب‌شده بر روی این خودرو شامل ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروز کنترل، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سانسورهای پارک و دوربین دنده‌عقب، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP می‌شود.

    در لیست امکانات رفاهی این خودرو مواردی همچون سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر 8 اینچی لمسی مرکزی به چشم می‌خورد و سیستم تهویه آن نیز به‌صورت دستی تنظیم می‌شود.


    تیگارد L7 پلاس:
    پیکاپ تازه‌وارد به بازار که برای نخستین بار در اتواکسپو تهران به نمایش عمومی درآمد جدیدترین محصول تیگارد موتور است. پیکاپ L7 یک خودرو دو دیفرانسیل با برند مادر ZX Auto است که برادر وسطی کاپرا و G9 به‌حساب می‌آید.

    موتور نصب‌شده بر روی این پیکاپ یک نسخه 2.4 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی با کد 4K22D4M است که خروجی آن 150 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این بازده خروجی موتور از طریق یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

    تیگارد L7 یک پیکاپ دو دیفرانسیل 4×4 است که با توجه به طول 5.34 متری‌اش فضای بسیار خوب و قابل قبولی را برای سرنشینان ردیف جلو و عقب فراهم می‌کند و در کنار آن فضای قابل‌توجهی با ابعاد 51×162×134 سانتی‌متر را نیز برای حمل بار یا استفاده‌های دیگر در اختیار می‌گذارد.

    این پیکاپ تازه‌وارد به بازار که قرار است با خودروهایی از قبیل کلوت دستی مکث موتور و پیکاپ T8 کرمان موتور رقابت کند در لیست سیستم‌های ایمنی و رفاهی‌های خود مواردی همچون سیستم‌های ABS، EBD ، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP)، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها، چراغ روشنایی در روز، سیستم مالتی مدیا لمسی با دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سنسور پارک عقب و تهویه مطبوع الکترونیکی را دارد.

    شهرک اتومبیل گودرزی به‌تازگی به لیست نمایندگی‌های مجاز شرکت تیگارد موتور پیوسته و مشتریان و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این دو خودرو به محل اصلی شهرک در کیلومتر 20 جاده قدیم کرج(فتح) مراجعه کنند.

     


    ***خانواده ایلیا

     

    دایون Y7:
    شرکت صنایع خودروسازی ایلیا در ابتدا با معرفی محصول دایون Y5 به لیست خودروسازان کشور پیوست. دایون Y5 از کی موتور 2 لیتری توربو بهره می برد که 202 اسب بخار قدرت تولید می کند. اما دیری نگذشت که این شرکت با معرفی نسخه جدید این خودرو با نام دایون Y7 سطح رقابت را بالاتر برد. نسخه جدید این شاسی بلند دو دیفرانسیل شاسی مستقل از یک موتور 2.4 لیتری توربو بهره می برد که 215 اسب بخار قدرت تولید می کند و امکانات رفاهی آن نیز مدرن تر شده است.

    موتور نصب شده بر روی این خودرو یک نسخه 2.4 لیتری توربو ساخت میتسوبیشی است که با کد 4K22D4T شناخته می شود. خروجی این موتور 4 سیلندر 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاونر است که از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چهارچرخ این شاسی بلند شاسی مستقل انتقال می یابد.

    بر اساس اعلام رسمی شرکت مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 10.15 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به گنجایش 72 لیتری باک آن عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

    دایون Y7 علاوه بر امکاناتی از قبیل صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، تودوزی و فرمان چرم، هشت  بلندگو،  سیستم ورود و استارت بدون کلید،  تنظیم برقی صندلی راننده، ، سانروف برق،  دوربین دید عقب، سیستم کروز کنترل، ظرفیت 7 نفره،  رینگ 17 اینچ آلومینیومی و  کنترل مستقل تهویه مطبوع صندلی عقب که در دایون Y5هم وجود داشت به آپشن هایی همچون  سیستم کنترل پایداری ESC، چراغ‌های روشنایی روز،  سیستم مانیتور فشار باد لاستیک،  چراغ‌های خودکار و  برف پاک‌کن خودکار با سنسور باران مجهز شده و در نظر دارد تا بر روی نسخه پلاس آن دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقاط کور و سنسور پارک جلو و عقب را نیز اضافه کند.
    بنابراین Y7 نسبت به Y5، تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری دارد که می‌تواند تجربه رانندگی بهتر و ایمن‌تری را برای مشتریان فراهم کند. بنابراین Y7 با موتور قوی‌تر و تجهیزات بیشتر، جایگزین مناسبی برای Y5 به نظر می‌رسد.


    VGV U75 PLUS:
    شرکت خودروسازی VGV نامی تازه برای مشتریان بازار ایران از کشور چین است که به عنوان تنها فرزند تولیدکننده خودرو سواری دو غول خودروهای تجاری در چین شناخته می شود. این شرکت زیرمجموعه دو گروه بزرگ و معتبر صنایع تولیدی خودروهای تجاری ملی چین(CNHTC) و WeiChai(یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات خودرو و پیشرانه های دیزلی در چین) است که هم اکنون سه محصول U70، U75 Plus و پیکاپ VX7 را در سبد محصولاتش دارد.

    کراس اوور U75پلاس با طول 4.87 متر در دو نسخه Luxury و Premium به بازار معرفی شده که ظاهرا فول ترین نسخه یعنی Premium قرار اس توسط خودروسازی ایلیا به بازار عرضه شود. این نسخه احتمالا همانند فیدلیتی گروه بهمن در دو مدل 5 و 7 نفره عرضه خواهد شد و از پیشرانه 2 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 221 اسب بخار و حداکثر گشتاور 385 نیوتون متر به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT بهره می برد.

    کراس اوور U75پلاس از برند VGV به امکاناتی نظیر نمایشگر 10.1 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر 10.25 اینچی عمودی در میانه کنسول، دوربین 360 درجه، ورود و استارت بدون کلید، درب برقی عقب، 6بلندگو و تنظیم برقی صندلی های جلومجهز شده است. در زمینه ایمنی این خودرو در نسخه Premium  چهار حالت رانندگی اقتصادی، برف، نرمال و اسپرت دارد و به امکاناتی نظیر سیستم کنترل کشش، کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل حرکت در سراشیبی ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و اتوهلد مجهز شده است.

    کراس اوور U75پلاس احتمالا نخستین نماینده برند VGV چین در بازار ایران خواهد بود که در زمره بزرگترین کراس اوور های بازار قرار خواهد گرفت و رقبایی همچون فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژو تیگو 8 پرو را پیش رو خواهد داشت.

    شهرک اتومبیل گودرزی به‌تازگی به لیست نمایندگی‌های مجاز شرکت صنایع خودروسازی ایلیا پیوسته و مشتریان و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از خودروهای این شرکت به محل اصلی شهرک در کیلومتر 20 جاده قدیم کرج(فتح) مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط