فونیکسریمکسبهتام

تخصیص ارز مورد نیاز خودروسازان برای ایفای تعهدات

عصر خودرو- یک مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص ارز مورد‌نیاز شرکت‌های خودروسازی برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

تخصیص ارز مورد نیاز خودروسازان برای ایفای تعهدات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، وی این خبر را با اشاره به مشکل ایفای تعهد برای برخی از تولیدکنندگان خصوصی خودرو داد. بنابراین احتمالا شرکت‌های هدف تخصیص ارزی که از آن یاد شده مونتاژکاران خواهند بود. البته وی شرکت‌های بزرگ داخلی را از تخصیص ارز مستثنی نکرده و می‌توان گفت احتمالا برای ایفای تعهدات خودروسازان بزرگ نیز ارز تخصیص پیدا خواهد کرد که در این صورت می‌توان انتظار داشت که این شرکت‌ها دست به تامین قطعه از چین بزنند.

    وی با اعلام این‌ مطلب اظهار کرد: ارز مورد‌نیاز خودروسازان برای پاسخگویی تعهدات به مشتریان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تخصیص می‌یابد.

    این منبع در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برای انجام تعهدات اخلاقی نسبت به متقاضیان محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو همچنان صورت گرفته و خواهد گرفت.

    وی همچنین اضافه کرد: با توجه به عدم ایفای تعهدات یکی از شرکت‌های خصوصی در زمستان سال جاری، برخی خودروها برای جایگزینی در سامانه یکپارچه بارگذاری شده‌اند.

    این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به تجربیات تلخ سال‌های پیش از دولت سیزدهم در عدم امکان ثبت‌نام شفاف و عادلانه متقاضیان و عدم توانمندی خودروسازان در ایفای تعهدات به مشتریان، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌عنوان محلی قابل‌اعتماد و اتکا برای نوبت‌دهی متقاضیان خودروهای داخلی و وارداتی طراحی شد که با استقبال قابل‌توجه مردم همراه بوده است.

    وی تصریح کرد:  به منظور شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی و تسهیل دسترسی به بازار، تمامی عرضه‌کنندگان خودرو موظف‌اند طرح‌های فروش و پیش‌فروش خود را در سامانه خود ارائه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط