فونیکسریمکسبهتام

چمران: "ال آر تی" با شرایط تهران همخوانی ندارد

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران گفت: ما معتقدیم "ال آر تی" که با ریل کار می‌کند با شرایط تهران همخوانی ندارد.

چمران: "ال آر تی" با شرایط تهران همخوانی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم ، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز شورا به بررسی تبصره‌های لایحه بودجه 1403 شهرداری تهران خواهیم پرداخت و با توجه به اینکه می‌خواهیم در جلسه صبح و عصر به این لایحه بپردازیم، به دستور جلسه دیگری نخواهیم رسید.

    وی درخصوص خروج قطار از ریل در روز گذشته در محور صادقیه تصریح کرد: این قطار برای آزمایش بوده و بنابر گزارشی که به ما داده‌اند از ریل خارج شده و در انتهای خط به موانعی برخورد می‌کند. خوشبختانه حتی راهبر آن نیز آسیب جدی ندیده است.

    رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص آخرین وضعیت احداث قطار ملی گفت: اعتبارات آن تامین و شروع به ساخت شده و ان‌شاءالله تا پایان سال آینده وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

    چمران در خصوص اخباری مبنی بر قطع درختان در پادگان 06 گفت: بنده در این زمینه پیگیری کردم و اعلام شد که هیچ درختی قطع نشده است.

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران از سال جاری در حوزه حمل و نقل و با توجه به اعتبار ویژه شورای شهر در این حوزه قابل قبول است یا خیر، افزود: اتفاقات و برنامه‌هایی انجام شده است و سفارشاتی را داده‌اند و تولیدات داخلی نیز در ارتباط با ساخت اتوبوس انجام شده است و برخی سفارشات خارجی نیز صورت گرفته اما آنچه که مد نظر شورای شهر تهران بوده است نرسیده‌اند.

    رئیس شورای شهر تهران گفت: قرار بود در سال جاری 2 هزار دستگاه وارد خط شود اما این تعداد آماده نشده است.

    چمران همچنین درخصوص احداث تراموا تصریح کرد: هیچ اختلاف نظری در ارتباط با این موضوع وجود ندارد و موضوع به نوع ورود تراموا به پایتخت بر می‌گردد و با توجه به شرایط شهر تهران ما باید به سمت تراموا با چرخ‌های لاستیکی حرکت کنیم و این مد از حمل و نقل شبیه اتوبوس‌های دوکابین و سه کابین خواهد بود.

    وی اضافه کرد: ما معتقدیم "ال آر تی" که با ریل کار می‌کند با شرایط تهران همخوانی ندارد و این سبب شده که به سمت تراموا به سمت چرخ پلاستیکی برویم که شبیه اتوبوس دو کابین می‌شود. ضمن اینکه باید ابعاد این پروژه بررسی دقیق شود که هنوز نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط