فونیکسریمکسبهتام

لوکانو۷؛ خودرویی با الگوی رنجروور ایووک

عصر خودرو- لوکانو به‌عنوان برندی نوظهور در بازار خودروهای آفرودی که اتفاقا بازازی بسیار پررقابت است، یکی از محصولات پرطرفدار لندروور را نشانه گرفته است. اولین خودروی شهری-آفرودی لوکانو که لوکانو ۷ نام دارد، مشخصا با هدف به چالش کشیدن رنجروور ایووک راهی بازار شده است؛ اما سوال اصلی این است که کدام یک از این دو خودرو به عنوان یک محصول با در نظر گرفتن تمام قابلیت‌ها یک سروگردن بالاتر است؟

لوکانو۷؛ خودرویی با الگوی رنجروور ایووک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» از نظر طراحی، لوکانو 7 از یک الگوی طراحی مینیمال و چشم‌نواز بهره می‌برد حال آنکه رنجروور ایووک با وجود تغییرات همچنان طراحی کلاسیک و سنتی محصولات رنجروور را به عاریه گرفته است. بهره‌گیری از طراحی آبشاری با ساختار شش ضلعی در ورودی‌های هوای تعبیه شده در جلو پنجره با همراهی چراع‌های LED در عین سادگی، ابهتی تاثیرگذار را به لوکانو 7 بخشیده است. طراحان لوکانو 7 از خطوط بدنه بسیار ساده‌ای در طرفین خودرو بهره گرفته‌اند که از چراغ‌های جلو شروع شده و تا چراغ‌های عقب که از طراحی کریستالی به شکل الماس بهره می‌برند، امتداد پیدا کرده است. همین خطوط ساده، تجربه بصری لوکانو 7 را مواجهه با یک خودروی عریض و عظیم‌‌الجثه بدل می‌کند. مجموع نکات در نظر گرفته شده در طراحی لوکانو 7 در عین سادگی، طراحی چشم‌نوازی را به ارمغان آورده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

    در مورد قابلیت‌های هوشمند و تکنولوژی‌های به‌روز که در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایووک کمی محافظه‌کارانه‌تر رفتار کرده است، بطوریکه برخی از امکانات سطح بالا همچنان به عنوان یک آپشن برای خریداران در نظر گرفته شده است و ایووک همچنان از سیستم داشبورد سنتی بهره می‌برد، در حالی که لوکانو 7 از قابلیت سیستم هوشمند چند حالته استفاده می‌کند.
    لوکانو 7 از تراشه‌ی 8155 بهره می‌برد که بصورت استاندارد در تمام خودروهای لوکانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراشه علاوه بر افزایش قدرت تصمیم‌گیری سیستم هوشمند خودرو منجر به افزایش نرمی خودرو و همینطور بازخورد خودرو در شرایط مختلف می‌شود. ضمنا باید به نمایشگر 14.8 اینچی بسیار بزرگ، هدآپ دیسپلی برای نمایش اطلاعات در تمام شرایط و همینطور سقف پانورما اشاره کرد. موارد دیگری نظیر شارژ سریع 50واتی نیز در لوکانو 7 وجود دارند که وجه تمایز بزرگی با ایووک ایجاد می‌کند.
    هرچند فاصله‌ی محوری در دو خودرو شبیه هم هست، اما طول 400 میلی‌متری و ارتفاع 1680 میلی‌متری لوکانو 7 باعث شده تا فضای بیشتری درون خودرو در اختیار سرنشینان بوده و از این‌رو تجربه‌ی رانندگی و سفر لذت‌بخش‌تری در لوکانو 7 نصیب سرنشیبنان این خودرو شود. البته با وجود بهره‌گیری از شیشه دو جداره مقاوم در برابر صدا، علاوه بر فضای باز، سکوت و آرامش نیز به سرنشینان ارزانی می‌شود تا در حداکثر راحتی و آرامش در لوکانو 7 سفری بی دغدغه را تجربه کنند.

    در بازار خودرو که این روزها با سرعت در حال تغییر است، صنعت خودروسازی تمرکز خود را بر فناوری قرار داده است. عناصر نوآوری به سرعت در خودرها نمایان می‌شوند و کاربران هم هر چه بیشتر به دنبال خودرویی با کیفیت و قابل اعتمادند که رانندگی و سواری را با ویژگی‌های پیشرفته بیشتر تجربه کنند. در بازار خودروی ایران، امیدواریم که محصولات جدیدی مانند لوکانو 7، تجربه بی نظیری از آفرود را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم