فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران:

قرارداد خرید خودرو از چین بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو است

عصر خودرو- شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای سفرش به چین گفت: قراردادهای ما با شرکت‌های خودروسازی این کشور در بخش‌های مختلف بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو است.

قرارداد خرید خودرو از چین بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در صحن شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سفر اخیرش به چین گزارشی ارائه کرد و افزود: ما با یک سری کشورها با برنامه ریزی مشخص ارتباط برقرار کردیم که چین یکی از آنهاست تا از تکنولوژی و سرمایه آنها استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه در مرحله اول به 13 شهر چین سفر کردیم و عملا سه قرارداد بسته شد،  ادامه داد: خرید 751 واگن، یک میلیون دستگاه ون، موتورسیکلت و اتوبوس و موضوع احداث خط 11 متر از جمله این قراردادها بود بعد آن چینی‌ها به تهران آمدند و تفاهمی برای مترو احداث خط 9 و تونل شهید متوسلیان با آنها انجام شد.

    به گفته زاکانی، ساختمان سازی و هتل سازی سر فصل دیگری در خصوص همکاری طرفین است و عدد اولیه 12 میلیارد یورو می‌شد و بعد از آن کارشناسان ما به چین رفتند و برای قرارداد از کارخانجات بازدید و گزارشی در این خصوص ارایه کردند.

    وی اظهار کرد: هفته پیش به چین رفتیم و پنج موضوع سرفصل تعریف شد و برای اولین بار به اذعان رییس بانک مرکزی، قرار شد چین تحویل مالی و سرمایه گذاری کند که چیزی بین 12 تا 13 میلیارد یورو کل ارتباط و تعامل است.

    زاکانی یادآور شد: تعهدات دولت خرید 791 واگن بود و مقدمات فاینانس را هم در این بخش انجام داد، کاری که 6 سال انجام نشده بود با همت دولت سیزدهم صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

    وی در خصوص بارش‌های اخیر و آمادگی شهرداری تهران برای خدمات رسانی هم گفت: برای برف روبی با افتخار حدود 21 هزار نیروی خدمات شهری تلاش و کوشش کردند و با یک برنامه ریزی خوب و مجاهدت کارها به خوبی انجام شد بطوریکه مدیرانی داشتیم‌ که 48 ساعت نخوابیدند، که جا دارد از همه تشکر کنم.

    بیمارستان گاندی پنج بار اخطار گرفته بود

    شهردار تهران در مورد حریق بیمارستان گاندی هم از آتش‌نشانان تقدیر کرد و افزود: با توجه به حجم آتش سوزی و محل، کار ویژه‌ای انجام شد و از شخص وزیر کشور، استاندار تهران و عومل اورژانس که کار انتقال بیماران را به خوبی انجام دادند، تشکر می‌کنم.

    زاکانی اضافه کرد: مجموعه‌ای (بیمارستان گاندی) که پیشتر پنج بار تذکر ایمنی گرفته بود اما معاندین و ضد انقلاب سعی کردند که این واقعه و تلاش بزرگ آتش نشانان و مدیریت صحنه را به لکه ننگی تبدیل کنند اما در حوزه عمل، کار بزرگی توسط آتش نشانان انجام شد و هنوز یادمان نرفته چند وقت پیش در اروپا چه اتفاقی افتاد.

    وی این را هم گفت که از استاندار تهران و فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) که کنگره 24 هزار شهید پایتخت را به خوبی برگزار کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

    شهردار تهران همچنین درگذشت مدیرکل پایش شهرداری را تسلیت گفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط