فونیکسریمکسبهتام

فروش بی وای دی کاهش یافت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، ممکن است پس از کاهش فروش سه ماهه اول، عنوان فروشنده خودروهای برقی برتر را به تسلا بازگرداند.

فروش بی وای دی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بی‌وای‌دی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی چین، گزارش داد که فروش سه ماهه اول 2024 در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2023 به مقدار 43 درصد کاهش یافته که ممکن است به این معنی باشد که پس از پیروزی در سال گذشته، عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی جهان را به تسلا پس خواهد داد.

    بی‌وای‌دی در سه ماهه اول سال جاری 300 هزار و 114 دستگاه خودروی برقی فروخت که 43 درصد نسبت به رکورد فروش 526 هزار و 409 دستگاهی سه ماهه در دوره سه ماهه قبلی و زمانی که تسلا را پشت سر گذاشت، کاهش داشت. فروش سه ماهه اول نسبت به سال قبل 13.4 درصد افزایش داشته است اما، افت سه ماهه ممکن است به این معنی باشد که تسلا بر اساس پیش‌بینی فروش رکورد 458 هزار و 500 خودرو در سه ماهه منتهی به 31 مارس، تسلا عنوان فروش را پس می‌گیرد. تسلا قرار است روز چهارشنبه فروش سه ماهه اول خود را گزارش کند.

    برآورد سه ماهه اول تسلا بیش از پنج درصد نسبت به سه ماه گذشته کاهش یافته است زیرا تقاضای کلی ملایم‌تر و کاهش رشد در بازار چین است، جایی که رقبای محلی به رهبری بی‌وای‌دی در جنگ قیمت برای خریداران، پیشتاز بودند.

    پس گرفتن تاج فروش تسلا نشان می‌دهد که نفوذ جهانی آن به راحتی به چالش کشیده نخواهد شد، به خصوص که هر دو شرکت انتظار کاهش رشد فروش خودروهای برقی چین در سال جاری را دارند. همچنین نشان می‌دهد که تسلط کوتاه مدت بی‌وای‌دی به دنبال کاهش قیمت داخلی آن بود.

    بی‌وای‌دی از فوریه به جنگ قیمتی که تسلا در اوایل سال گذشته در چین آغاز کرد، با کاهش پنج تا 20 درصدی قیمت آخرین نسخه‌های خط تولید خود نسبت به نسخه‌های قبلی واکنش نشان داد.

    رویترز به نقل از منابع گزارش داد که هفته گذشته، بی‌وای‌دی هدف فروش 3.6 میلیون واحدی را برای سال 2024 تعیین کرد که 20 درصد افزایش نسبت به رکورد فروش سال گذشته خود داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو