فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

روند واردات خودرو تسریع شود، قیمت بازار شب عید شکسته خواهد شد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش و تسریع در واردات خودرو می‌تواند در تنظیم بازار، شکستن و کاهش قیمت‌های شب عید تاثیرگذار باشد.

روند واردات خودرو تسریع شود، قیمت بازار شب عید شکسته خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حجت‌الله فیروزی در مورد واردات خودرو بیان داشت: با توجه به ناترازی‌ حوزه خودرو، تولید، کمتر از میزان مصرف واقعی بود به همین دلیل ابتدا چند موضوع از جمله قانون ساماندهی صنعت خودرو و تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور به صورت ویژه پیگیری شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در زمان حاضر جبران ناترازی در توان صنعت خودروسازی کشور نیست، لذا مجوز واردات خودروهای صفر کیلومتر، کارکرده (تا عمر 5 سال)، برقی و هیبریدی به دولت داده شد.

    وی تصریح کرد: آئین‌نامه‌های واردات خودرو در کمیسیون صنایع تدوین و تصویب شد و در جلساتی که اخیرا با دولت داشتیم، اعلام کردند که ثبت سفارش‌ها توسط شرکت‌های وارد کننده، انجام شده است.

    نمایند مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به تازگی تعدادی خودرو وارد کشور شده است اما روند واردات کُند است که در این رابطه از دولت درخواست کرده ایم که این روند را سرعت ببخشند چراکه با نزدیک شدن به شب عید مردم مبادرت به خرید خودرو می‌کنند و این عامل می تواند در تنظیم بازار و شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

    فیروزی با اشاره به اینکه برای کنترل و تنظیم قیمت خودرو، بحث واردات مطرح شده است تا با متناسب‌سازی عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در کشور پایین بیاید، اضافه کرد: هرچه این روند تا روزهای منتهی عید نوروز سرعت گیرد، شب عید شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود و اگر این روند با کُندی فعلی پیش برود قیمت‌ خودرو هم کاهشی نخواهد بود.

    خودروهای برقی عامل دیگر آرام کردن بازار

    عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآورشد: البته موضوع دیگری که باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود، واردات خودروهای برقی است که هم مجلس و هم دولت روی این موضوع تاکید دارند چون از یک سو باعث کاهش قیمت خودروهای فعلی و از سوی دیگر کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می شود و در نهایت مانع از هدر رفت سوخت‌های فسیلی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط