فونیکسریمکسبهتام

افت سهام BYD

عصر خودرو- درآمد بی‌‌‌وای‌‌‌دی به دلیل فروش فزاینده خودروهای الکتریکی افزایش یافت اما از آنجا که جنگ قیمت در چین به پایان رسید، در آمد این شرکت کمتر از انتظارات تحلیلگران بود. سهام شرکت بی‌‌‌وای‌‌‌دی پس از تخفیف شدید پایان سال برای رسیدن به اهداف فروش ۲۰۲۳ خود سقوط کرد و به درآمد این شرکت آسیب رساند.

افت سهام BYD
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت اعلام کرد که فروش در چین به جبران کاهش تقاضای جهانی کمک کرد و درآمد خالص اولیه بی‌‌‌وای‌‌‌دی در سال 2023 را به حداقل 75‌درصد نسبت به سال قبل رساند اما مجموع آن کمتر از میانگین برآورد تحلیلگران برای 31.5 میلیارد یوآن است. پس از اینکه این شرکت درآمد خالص اولیه 2023 را بین 29 میلیارد یوآن (4 میلیارد دلار) تا 31 میلیارد یوآن گزارش کرد، سهام بی‌‌‌وای‌‌‌دی حدود 4‌درصد سقوط کرد و زیان سال گذشته را به حدود 37‌درصد افزایش داد. در سه‌ماه پایانی سال 2023 بی‌‌‌وای‌‌‌دی 526‌هزار و 409 خودروی تمام الکتریکی فروخت و برای اولین‌‌‌بار از تسلا به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده در سطح جهان پیشی گرفت. این رشد عمدتا ناشی از خط تولید بسیار گسترده‌‌‌تر مدل‌‌‌های ارزان‌‌‌تر آن در چین بوده است.

    طبق گزارش بلومبرگ، درآمد خالص سه‌ماه چهارم بین 7.2میلیارد یوآن تا 9.2 میلیارد یوآن خواهد بود که از 10.9 میلیارد یوآن سه‌ماهه قبل کمتر است. سهام بی‌‌‌وای‌‌‌دی در سال‌جاری 16‌درصد کاهش یافته است. بی‌‌‌وای‌‌‌دی نیز در چین، مانند سایر سازندگان خودروهای برقی، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، دچار جنگ قیمتی شده است. در ماه نوامبر، در تلاش برای رسیدن به هدف تحویل سالانه خود، مدل‌‌‌های محبوب خود را تا 10‌هزار یوآن تخفیف داد تا به هدف تحویل سالانه 3میلیون دستگاه دست یابد که کمی از آن فراتر رفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم