فونیکسریمکسبهتام

ملاقات با سوزوکی بالنو

ژاپنی تازه وارد در کلاس جذاب

عصر خودرو- هرچند کلاس خودروهای هاچ بک در جهان به سمت تولید نمونه های محدودی پیش می رود اما همچنان در ایران طرفدار خاص خودش را دارد. شرکت راسا موتور در همین راستا، هاچ بک جذاب سوزوکی بالنو را آماده واردات به ایران کرده است که طی فرصتی از نزدیک با این خورو ملاقاتی داشتیم.

ژاپنی تازه وارد در کلاس جذاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سوزوکی از دهه 90 میلادی از نام بالنو در محصولاتش استفاده می کرد اما این خودرو با هویت هاچ بک برای اولین بار در سال 2015 به بازار معرفی شد و نسل دوم آن که شاهد ورود نخستین نمونه هایش به کشور هستیم با طراحی کویچیرو فوکوشیمای ژاپنی در ژانویه سال 2022 میلادی برای اولین بار معرفی شد. بازارهای اصلی این خودرو شامل کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و خاور میانه می شود.

     

    این خودرو همچنین با برند تویوتا در برخی بازارها با نامهای گلانزا و استارلت عرضه می شود. سوزوکی بالنو در نسل دوم با دو پیشرانه بنزنیی  K12 با حجم 1.2 لیتر و K15 با حجم 1.5 لیتر و هر دو تنفس طبیعی قابل عرضه است که راسا موتور نسخه قوی تر یعنی سری K15 با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 105 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 138 نیوتون متر و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AT را انتخاب کرده است. بالنو با وزن حدود یک تن مصرف سوخت ترکیبی نها 5.8 لیتر در صد کیلومتر را ارائه می کند و به دلیل وزن پایین این خودرو شتاب صفر تا صد آن حدود 11 ثانیه است.

    صندلی های این خودرو با روکش پارچه ای و تنظیم دستی هستند اما در مقابل این خودرو تکنولوژی HUD یا هدآپ دیسپلی در بالای داشبورد روبروی راننده دارد، دوربین های 360 درجه در اطراف آن قرار گرفته اند و تصویر را در نمایشگر لمسی این خودرو به نمایش در می آورند و تعداد کیسه های هوای آن به 6 کیسه جلو، جانبی و پرده ای می رسد.

    همچنین از دیگر امکانات سوزوکی بالنو می توان به نمایشگر لمسی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، سنسور پارک عقب، آینه تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک، تهویه اتوماتیک، فرمان با سیستم کمکی برقی، دریچه تهویه عقب و سنسور نور اشاره کرد.

    عکس: اعظم صباغ

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط